• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081209083
  • خبرنگار : 50404

«تومان» به سینماهای مشهد آمد

«تومان» به سینماهای مشهد آمد

ایسنا/خراسان رضوی «تومان» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرشباف از امروز همزمان با سراسر کشور در برخی از سینماهای مشهد اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «تومان» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعدی فیلمی اجتماعی است که در سال ۱۳۹۷ تولید شده است. این فیلم که در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت، توانست در پنج بخش کارگردانی، بهترین نقش اول و مکمل مرد، بهترین فیلم‌برداری و بهترین صدابردار و صداگذاری، نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین شود و جایزه بهترین فیلم‌برداری را از آن خود کند.

این فیلم قصه‌ای نامتعارف دارد و داستان آن درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند تا یک‌شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد. در خلاصه این داستان آمده است «داوود در یک گاوداری کار می‌کند. او می‌خواهد یک‌شبه ره ۱۰۰ ساله برود و ناگهان پولدار شود. در این میان دوستش به نام عزیز کمکش می‌کند تا در فوتبال شرط‌بندی کند. این‌گونه است که داوود پولدار می‌شود، اما خلق‌وخو و رفتارش به کلی تغییر می‌کند. اطرافیانش و حتی عشقش را از خودش می‌راند. داوود در این مسیر پیش می‌رود تا اینکه حادثه‌ای برای برادر کوچک عزیز رخ می‌دهد و…»

از بازیگران فیلم تومان می‌توان به میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت اشاره کرد. فیلم‌برداری آن را نیز مرتضی نجفی انجام داده و تدوین برعهده مهدی سعدی بوده است. همچنین موسیقی متن این فیلم را محمدرضا حیدری ساخته است.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف از امروز، ۱۲ آبان‌، همزمان با سراسر کشور در سه سانس در پردیس سینمایی هویزه و اطلس مشهد به اکران در می‌آید. در روزهای بعدی امکان اضافه شدن این فیلم به لیست اکران سینماهای دیگر مشهد و اضافه شدن سانس‌های بیشتر برای اکران آن نیز وجود دارد. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های فروش اینترنتی، بلیت این فیلم را تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha