• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400081107817
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

حذف بیماری سرخک به معنی ریشه کنی نیست

حذف بیماری سرخک به معنی ریشه کنی نیست

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: هرمزگان در کمپین واکسیناسیون MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) بعنوان استان پیشرو است.

دکتر سید محسن زهرایی در حاشیه سفر به هرمزگان و افتتاح کمپین واکسیناسیون MMR (سرخک، سرخجه و اوریون) در بندرعباس از مراکز واکسیناسیون تجمیعی سه راه جهانبار بندرعباس و چند مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر باردید کرد.

دکتر زهرایی در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: وضعیت اجرای برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ و کمپین واکسیناسیون (سرخک، سرخجه و اوریون) در هرمزگان قابل قبول و کاملا رضایت بخش است.

وی اضافه کرد: مشابه این کمپین ۶ سال پیش در استانهای هرمزگان، سیستان بلوچستان و جنوب کرمان برای واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۷ ساله علیه سرخک انجام شد؛ و امروز با توجه به شرایط موجود در ۸ دانشگاه و ۵۰ شهر در کشور از ۸ آبان آغاز و تا ۲۱ آبان ادامه دارد.

زهرایی عنوان کرد: جمعیت هدف این کمپین در ۴ استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان بلوچستان و هرمزگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک ۹ ماهه تا ۷ ساله است که تاکنون در شرایط بیماری کووید همکاری خوبی در بین کادر بهداشتی و مشارکت مردم شکل گرفته است که بسیار دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۹ فقط ۳ کشور بحرین، عمان و ایران توانستند تاییدیه حذف بیماری سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کنند که این امر افتخاری برای کشور و نظام سلامت است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت اضافه کرد: حذف بیماری سرخک به معنی ریشه کنی نیست بلکه مراقبت و کاهش موارد بومی است، استمرار نظارت و مراقبت فعالانه در استانهای پرخطر و حفظ تاییدیه حذف در سالهای متوالی از اقدامات مهم و اثر گذار در حوزه بهداشت و پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تلاش های مجموعه وزارت بهداشت به ویژه اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن در راستای پیشگیری و کنترل بیماریها تشکر کرد.

دکتر حسین فرشیدی بیان کرد: کنترل و مهار بیماری کرونا و در کنار آن انجام مراقبت های بهداشتی با اجرای برنامه های واکسیناسیون گروه‌های سنی برای پیشگیری از سایر بیماری‌های واگیر کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است که با همت و تلاش مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha