• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400081007280
  • خبرنگار : 50040

رئیس اداره منابع طبیعی فومن خبر داد

خلع ید یک هکتاری در منابع طبیعی فومن

خلع ید یک هکتاری در منابع طبیعی فومن

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی فومن، در ادامه از خلع ید اراضی ملی در شهرستان فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره یک هکتار از زمین های منابع طبیعی را در روستای توسه کله آلیان از یک متخلف پس گرفتند.

علی داودی در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ملی خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را در روستای دارباغ از چند متخلف پس گرفتند.

وی همچنین از تخریب یک واحد وانه ۱۶ مترمربعی خبر داد و افزود: متصرفان عرصه های مورد نظر را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و احکام قضایی، همه آثار تصرف جمع آوری و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن ادامه داد: کارشناسان ارزش کل عرصه های رفع تصرف شده را بیش از هشت میلیارد تومان برآورد کردند.

داودی، با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی، تصریح کرد: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با این متخلفین از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه از خلع ید اراضی ملی در شهرستان فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره یک هکتار از زمین های منابع طبیعی را در روستای توسه کله آلیان از یک متخلف پس گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن، با اشاره به محصور شدن این قطعه زمین با سیم خاردار، افزود: عرصه مورد نظر در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور از تصرف آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد کردند، گفت: شهرستان فومن دارای ۶۷ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۷۰۰۰ هکتار اراضی مرتعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha