• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081007145
  • خبرنگار : 71129

هیات ژوری نظامی نحوه رفتار ارتش آمریکا با یک "تروریست" را محکوم کرد

هیات ژوری نظامی نحوه رفتار ارتش آمریکا با یک "تروریست" را محکوم کرد

هفت تن از اعضای هیات ژوری ارتش آمریکا نحوه رفتار با یک "تروریست" را محکوم و در نامه‌ای به یک افسر مسئول رسیدگی به این پرونده تاکید کردند که فرد تروریست مستحق شفقت است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، هفت تن از اعضای یک هیات ژوری هشت نفره ارتش آمریکا اعلام کردند که رفتار صورت گرفته علیه "مجید خان" ۴۱ ساله مظنون تروریستی، "لکه ننگی بر اخلاق آمریکا" و "شرمساری برای دولت ایالات متحده" است.

در این نامه خطاب به سرهنگ "جفری دی.وود"، مرجع تشکیل کمیسیون نظامی ارتش آمریکا آمده است: مجید خان هدف سوءاستفاده‌های فیزیکی و روانی تکنیک‌های بازجویی پیشرفته قرار گرفته که به شکنجه شبیه هستند.

در ادامه این نامه همچنین ذکر شده است: این سوء استفاده از نظر اطلاعاتی هیچ ارزش عملی برای ایالات متحده نداشت. بلکه در عوض، لکه‌ای ننگ بر تار و پود اخلاقی آمریکاست. رفتار پرسنل آمریکایی با مجید خان باید مایه شرمساری دولت ایالات متحده باشد.

این انتقاد شدید پس از آن مطرح شد که این بازداشتی گوآنتانامو پنجشنبه گذشته شکایتی را درباره سوءاستفاده‌های صورت گرفته در این زندان سیا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مطرح کرد و مدعی شد که هدف شکنجه‌هایی چون غرق مصنوعی، تنقیه و غذارسانی اجباری و همچنین دیگر اشکال سوءاستفاده‌های فیزیکی و جنسی قرار گرفته است.

مجید خان همچنین مدعی شد حتی وقتی با مقام‌های زندان همکاری کرد باز هم هدف شکنجه و سوءاستفاده قرار داشت.

این هفت عضو هیات ژوری ارتش آمریکا نوشتند که این مرد ۴۱ ساله که دانش آموخته دبیرستان بالتیمور بوده و بعدا به القاعده گرویده،‌ به هدفی آسیب پذیر برای به خدمت گرفته شدن توسط افراط گرایان تبدیل شد چون بابت مرگ مادرش در آن زمان به شدت دچار ضربه روحی شده بود.

آنها همچنین به این مساله پرداختند که وی دیگر تهدیدی تروریستی نیست و از بابت اقدامات گذشته‌اش پشیمان است.

این هیات در نهایت مجید خان را به ۲۶ سال حبس محکوم کرد که پایین‌ترین حکم حبس محسوب می‌شود.

همچنین هیات هفت نفره ژوری ارتش آمریکا در ادامه نامه خود نوشته است: با توجه به مطالب اشاره شده و همچنین همکاری با مقام‌های آمریکایی، این مرد ۴۱ ساله مستحق رأفت و شفقت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha