• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400080805021
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم اردستان در مجلس:

وضعیت اشتغال در اردستان ۱۰ درصد رشد داشته است

وضعیت اشتغال در اردستان ۱۰ درصد رشد داشته است

ایسنا/اصفهان نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: با تلاش هایی که در چند سال گذشته شده و آماری که شعبه تامین اجتماعی اعلام کرده است، وضعیت اشتغال پایدار در شهرستان اردستان ۱۰ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی نژاد شامگاه (جمعه-۷ آبان) در نشست مردم محلات اردستان، اظهار کرد: قنات دوطبقه اردستان یکی از مفاخر مهم جهانی است که به صورت امانت در اختیار مردم اردستان است، اما آنگونه که باید برای احیا و معرفی آن تلاش نشده است.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی به همراه هیئت امنای قنات باید کارگروه احیا و شکوفایی قنات دوطبقه اردستان را تشکیل دهند و این اثر ثبت جهانی را از وضعیت کنونی نجات دهند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه در پنج سال گذشته یکی از اولویت های اصلی مسئولان شهرستان موضوع اشتغال بوده است، افزود: با تلاش هایی که در چند سال گذشته شده و آماری که شعبه تامین اجتماعی اعلام کرده است، اشتغال در اردستان در شش ماه نخست سال گذشته شش هزار و ۵۰۲ نفر بوده که این رقم امسال به هفت هزار و ۲۳۱ نفر افزایش داشته که نشان می دهد وضعیت اشتغال پایدار در شهرستان اردستان ۱۰ درصد رشد داشته است.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: فرهنگ مطالبه گری باید بین مردم و رسانه ها تقویت شود و مسئولان باید انتقادپذیر باشند و مشکلاتی که در اردستان وجود دارد باید توسط مردم پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه شاید اشتغالی که در اردستان ایجاد شده با سلیقه جوانان تحصیل‌کرده همخوانی ندارد، گفت: برای جذب نیرو در کارخانه و ادارات شهرستان به هیچ عنوان دخالتی نمی کنیم که حق یک نفر نسبت به دیگری ضایع شود اما اگر بتوانیم کمک کنیم که جذب افراد تسریع شود خودداری نمی کنیم.

شهرداری حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد

همچنین شهردار اردستان گفت: بودجه شهرداری اردستان برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، در حالی که مجموعه شهرداری اردستان هم اکنون حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهی دارد.

مصطفی ایراندوست با بیان اینکه شهرداری اردستان ماهانه حدود ۷۰۰ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌کند، افزود: شهرداری یک نهاد خودگردان بوده و بودجه دولتی ندارد، درآمد شهرداری از پول مردم است و اگر وضع اقتصادی کشور و مردم خوب باشد وضع شهرداری هم خوب است و می تواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد و اگر وضعیت اقتصادی مردم خوب نباشد شهرداری هم خدمات کمتری می‌تواند بدهد.

وی در خصوص گلایه شهروندان بابت تاریکی بلوار حافظ اردستان، خاطرنشان کرد: به دلیل یکسری اختلافات محلی پایه های برق این بلوار با دستور شهردار قبلی باز شد که به زودی پایه های جدید جایگزین خواهد شد.

شهردار اردستان با انتقاد از همکاری نکردن اداره اوقاف و امور خیریه اردستان با مجموعه شهرداری، گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد اردستان موقوفه است ضرورت دارد اداره اوقاف و امور خیریه در جهت احیا و ساماندهی زمین و ساختمان های فرسوده وقفی با شهرداری همکاری بیشتری داشته باشد.

ایراندوست با اشاره به کمبود تجهیزات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردستان که باعث گلایه شهروندان شده است، گفت: با توجه به وضعیت شهر اردستان و وجود کوچه های تنگ برای حضور به‌ موقع در محل وقوع حوادث، طراحی و تهیه موتورسیکلت آتش‌نشان در دستور کار شهرداری است که امیدواریم به زودی این نیاز برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه بیشترین مطالبه ای که از شهرداری اردستان می شود در بخش آسفالت معابر و کوچه ها است، گفت: وضعیت آسفالت خیابان های اردستان در شان مردم نیست و برای اینکه بتوانیم این مطالبه را برطرف کنیم باید انقلاب عظیمی در آسفالت کردن اردستان راه بیندازیم چراکه واقعاً این شهر نیازمند توجه بیشتر و فوری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha