• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400080301918
  • خبرنگار : 50047

رئیس جهاددانشگاهی استان:

کمک به توسعه خراسان شمالی، رسالت ایسنا در استان است

کمک به توسعه خراسان شمالی، رسالت ایسنا در استان است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و مسئولیت‌های ایسنا کمک به توسعه استان است.

محسن رحمانی، سوم آبان ماه، در آیین تودیع و معارفه سردبیر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایسنا یکی از خبرگزاری‌های مرجع در استان و در عرصه ملی و بین‌المللی است، اضافه کرد: این رسانه در استان تاکنون به دور از حواشی و فعالیت‌های جناحی، در جهت توسعه استان گام برداشته است و کاملا تخصصی و حرفه‌ای عمل می‌کند.

وی افزود: با توجه به محرومیت‌های استان خراسان شمالی، باید در راستای رشد و توسعه استان گام برداریم که استان در ابعاد اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی رو به پیشرفت باشد و رسانه ها در این زمینه نقشی اساسی دارند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی ادامه داد: اصل همیشگی حاکم بر سیاست‌های خبرگزاری دانشجویان ایران، اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه به همراه دفاع از اصل ولایت مطلقه فقیه و تبیین و ترویج دیدگاههای  مقام معظم رهبری است. همچنین حمایت از دولت‌ها و ارائه خدمات به مردم همواره سرلوحه امور می باشد و برای امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تلاش می کند.
رحمانی افزود: در خبرگزاری ایسنا باید استقلال حفظ شود و در چارچوب و ماموریت محوله به وظیفه تخصصی پرداخته و به دور از هرگونه حواشی، تخصصی به صورت مرجع و مستند فعالیت شود.
وی گفت: در این خبرگزاری همواره تلاش شده است اخبار به درستی و به‌روز و با منبع و مستند منتشر شود و اخلاق و صداقت در کار، سرلوحه کار ایسنا است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: این خبرگزاری با بهره‌گیری از نظر کارشناسان استانی و ملی اخبار تخصصی تولید می کند و به دور از اخبار حساسیت زا و تنش زا برای امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تلاش می کند.
رحمانی با تأکید براینکه ایسنا خبرگزاری متعلق به دانشجویان است، تصریح کرد: آگاه‌سازی دانشجویان در حوزه خبر و رسانه و توانمندسازی آنان برای ورود به عرصه‌های مختلف باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد تا از ظرفیت دانشجویان در این خصوص بهره‌مند شویم و به اخبار کارشناسانه تر و دقیق‌تر پرداخته شود.
وی گفت: ارتقای رتبه ایسنا در سطح ملی و استانی با خلاقیت و ابتکار، بیش از پیش مورد انتظار است تا مردم مطلوب‌تر از ظرفیت ایسنا برخوردار شوند.

*ارایه دستاوردهای نظام و انعکاس مشکلات مردم از رسالت‌های ایسنا

الهام آزادزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: ایسنا با شعار "اخلاق، امید، آگاهی" فعالیت می‌کند و همواره این راهبرد، چراغ راه این رسانه است، در این راستا بر مبنای سیاست‌های نظام حرکت می‌کند و مبنای آن حمایت از همه دولت‌ها و ارائه دستاوردهای نظام به مردم و از سوی دیگر انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات مردم به عنوان رسانه‌ای مردمی است.

وی افزود: با توجه به محرومیت‌های خراسان شمالی، این استان نیاز به شتاب و توسعه دارد که رسانه‌ها از بازوان اصلی کمک به این توسعه هستند بنابراین ایسنا به دور از حواشی در جهت کمک به توسعه استان و در راستای خدمت به مردم به صورت حرفه ای و تخصصی قلم می زند.
وی ادامه داد: این رسانه در استان و در سطح ملی رسانه‌ای مرجع است و کاملا موثق و مستند اخبار را منتشر می‌کند و صحت، سرعت و دقت همچون سایر رسانه، در ایسنا یک اصل است.
آزادزاده، با بیان اینکه ایسنا رسانه‌ای مولد است، افزود: دانشجویان سرمایه اصلی ایسنا هستند و در این رسانه، فضایی فرهنگی و تخصصی فراهم شده است تا  این قشر بتوانند در این عرصه مهارت آموخته و برای ورود به جامعه آماده شوند.
وی بر پاکیزه‌نویسی اخبار، پوشش به‌هنگام اخبار و رویدادها، به‌روز بودن، تقویت این رسانه در فضای مجازی، انتشار عملکرد و دستاوردهای دستگاه‌ها و انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم تاکید کرد.
در این آئین سیدپوریا مسلمی به عنوان سردبیر ایسنای خراسان شمالی منصوب و از زحمات اعظم قهرمانی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha