رسول ظفرمند در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه در کارنامه بیمه سلامت پوشش همگانی بیمه و حفاظت مالی از بیمه شدگان پوششی در اپیدمی کرونا و همچنین طرح پزشکی خانواده مشاهده می شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات بیمه سلامت در هوشمندسازی ایجاد سامانه های بیمه ای است که در ارائه خدمات تاثیرگذار میگذارد بدینگونه که هر فرد بیمه شده در صورت مراجعه به سامانه می تواند از محتوای اقدامات درمانی خود مطلع شود.
وی تصریح کرد: انتقال اسناد الکترونیک در بیمارستان دولتی و خصوصی به صورت ۱۰۰ درصدی عملی شده که اقدام بسیار بزرگی بوده است و در شفاف سازی داده های سلامت مردم نقش اثرگذاری داشته و اکثریت پزشکان نیاز به ارسال اسناد پزشکی بیماران ندارند.
ظفرمند با بیان اینکه دریافت مطالبات موسسات درمانی یک تحول بزرگ در بیمه سلامت مازندران محسوب میشود، اظهار کرد: همراهسازی و ایجاد بستر فرهنگی لازم برای موسسات که بتازگی وارد این بستر شدند و همچنین بیمه شده هایی که با روش جدید آشنایی ندارند اهمیت دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان مارندران یادآور شد: در سامانه ارتباط تلفنی #۰۱۶۶۶ * هر فرد و موسسه ای می تواند شرایط درمان و بیمه ای خود را چک کنند و همچنین بیمه شدگان در زمان قطعی برق با نوشتن کد ملی بر روی نسخ از دریافت خدمات بهره مند شوند.
ظفرمند با بیان اینکه شفافیت مهم ترین عنصر در ارائه خدمت الکترونیک است، افزود: سامانه الکترونیک در ارائه پرداخت الکترونیک نقش مهمی داشته و به نوعی موجب افزایش سرعت پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسات درمانی و بیمارستان ها توسط بیمه سلامت استان پرداخت شده است، گفت: برای حمایت از بیمه شدگان به خصوص در بخش کرونا ۴۸ میلیارد تومان در طی ۴ ماه اخیر هزینه شده است و در بستر الکترونیک از بیمه شدگان راحت تر حمایت خواهیم کرد.
انتهای پیام
نظرات