مهدی طغیانی در گفتوگو با ایسنا درباره نداشتن ایرلاین اختصاصی اصفهان با وجود ظرفیت صنعتی و گردشگری این استان، اظهار کرد: موضوع اصلی جذب سرمایهگذار برای تاسیس ایرلاین اخصاصی است و گویا چند شرکت تمایل به سرمایه گذاری بر ایجاد ایرلاین اختصاصی اصفهان داشته اند و برخی مجوزها را دریافت کردهاند، اما به دلایل اقتصادی و ... از ادامه کار خودداری کردند.
وی البته با بیان اینکه در برهه ای قرار بود فولاد مبارکه، ایرلاین اختصاصی اصفهان را دایر کند و تا حدودی کار پیش رفت، توضیح داد: با تغییرات وزارت صمت و همچنین تحقیق و تفحص از فولاد، در نهایت وزیر جدید موافق ورود فولاد مبارکه به ایجاد ایرلاین اختصاصی نبود و در عمل این کار متوقف شد، از سوی دیگر اگرچه برخی سرمایه گذاران برای ایجاد ایرلاین اختصاصی اصفهان ورود کرده بودند، اما به دلیل مشکلات اجرایی این کار متوقف شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اصفهان با توجه به ظرفیت های بالای بار و داشتن کارگو ترمینال و همچنین جاذبههای گردشگری نیازمند داشتن ایرلاین اختصاصی است، تاکید کرد: به طور قطع تقاضا برای توسعه کارگوترمینال وجود دارد، اما این کار نیازمند توسعه و تنوع مقاصد پروازی کارگو برای کاهش هزینه های صادراتی است.
وی با تاکید بر اینکه تنوع مقاصد پروازی کارگوترمینال نیازمند ایجاد پرواز اختصاصی از اصفهان است، اظهار کرد: به طور قطع باید تمرکز مدیریت اصفهان به سمت تلاش برای صادرات محور شدن استان و صادرات کالاهای سبک با ارزش افزوده بالا از محل کارگو باشد، چراکه به نظر می رسد، امروز کالاهایی که از محل هوایی صادرات می شود کالاهای سنگین با ارزش افزوده پایین است.
انتهای پیام
نظرات