• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400080301603
  • خبرنگار : 71567

سرپرست دانشگاه خبر داد

تهیه و تدوین طرح جامع اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران/تاکید بر آموزش تلفیقی دانشجویان

تهیه و تدوین طرح جامع اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران/تاکید بر آموزش تلفیقی دانشجویان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران از تهیه و تدوین طرح جامع اسکان دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: در این طرح تلاش کرده‌ایم ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را بر اساس استانداردهای لازم به لحاظ کمی وکیفی افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی در حاشیه بازدید از خوابگاه کوی دانشجویان علوم پزشکی تهران، یکی از اولویت‌ها در بخش دانشجویی را تأمین اسکان و سرپناه برای دانشجویان متقاضی خوابگاه ذکر کرد و گفت: از آنجایی که تهیه مسکن در شهر تهران برای دانشجویان به دلیل افزایش اجاره‌بها، سخت است، از این رو یکی از اولویت‌های ما در بخش رفاهی و صنفی، این است که به لحاظ کمی وکیفی، مشکل خوابگاه را در این دانشگاه مرتفع سازیم. متاسفانه فضاهای لازم واستاندارد برای اسکان همه دانشجویان مهیا نیست به گونه‌ای که ما در شرایط کرونایی در هر اتاق ۵ دانشجو اسکان می‌دهیم در حالی که باید حداکثر ظرفیت این اتاق‌ها، سه نفر باشد.

وی با اشاره به آماده‌سازی طرح جامع اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: درحال تهیه و تدوین طرح جامع اسکان دانشجویان دانشگاه هستیم و در این طرح تلاش کرده‌ایم ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را بر اساس استانداردهای لازم به لحاظ کمی وکیفی افزایش دهیم.

قناعتی تاکید کرد: یکی از اقدامات فوری که جزو اولویت ما است و بنا داریم آن را سریع تر اجرا کنیم، تعمیر و بهسازی سقف‌های فرسوده امکان خوابگاهی دانشگاه است که بر اثر گذشت زمان، دچار فرسودگی و پوسیدگی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از اولویت‌ها در بخش تأمین مسکن دانشجویان دانشگاه را، تهیه واجاره خوابگاه برای دانشجویان متاهل عنوان کرد و گفت: حدود ۶۰ دانشجوی متاهل خوابگاهی، با مشکل اسکان مواجه هستند که باید هر چه زودتر برای این عزیزان خوابگاه در قالب رهن، تهیه شود. به هرحال باتوجه به اینکه به تازگی مسؤولیت این دانشگاه را برعهده گرفته‌ایم، در حال حاضر درحال جمع آوری و سازماندهی اطلاعات هستیم تا بعد از کسب اطلاعات لازم در راستای اجرایی کردن طرح‌ها، گام برداریم.

وی ظرفیت کل خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران را حدود ۳ هزار دانشجو ذکر کرد و گفت: باتوجه به این‌که حدود دو سوم دانشجویان خوابگاهی ما در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه اسکان داده شده‌اند، از این رو یکی از اولویت‌های ما در درجه اول بهسازی و بازسازی فضاهای فرسوده و در اولویت بعدی و در قالب طرح بلندمدت، احداث خوابگاه های دانشجویی است.

به گزارش مفدا، وی ضمن ابزار خرسندی از حضور وزیر بهداشت در بازدید از خوابگاه ‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: وزیر بهداشت با دانشجویان خوابگاهی دقایقی به گفت‌وگو نشست و مشکلات و مطالبات آنها در حوزه صنفی، رفاهی، معیشتی و آموزشی شنید. ضمن این‌که قول خریداری یک هزار یخچال برای خوابگاه‌های دانشجویی نیز از سوی وزارت بهداشت داده شد و امیدوارم این بازدیدها به طور مستمر همواره در همه دانشکده‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی برقرار باشد تا مشکلات و نیازهای دانشجویان در حوزه های مختلف تاحدودی رفع شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص برقراری کلاس‌های حضوری دانشگاه، گفت: بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی عمدتاً مهارتی هستند و نمی‌توان مهارت را به‌صورت مجازی ارائه داد. به‌ عنوان‌ مثال یکسری از رشته‌های علوم پزشکی نظیر آناتومی را نمی‌توان به‌صورت مجازی تشریح کرد. همچنین کلاس‌هایی مانند فیزیولوژی، پاتولوژی دیدن روش‌های جراحی و غیره نیازمند حضور دانشجویان در کلاس‌ها است از این رو نیاز است که کلاس‌ها به صورت تلفیقی و به صورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی درباره کنترل کلاس‌های ترکیبی، بیان کرد: با توجه به برگزاری کلاس‌ها، موضوع تراکم حضور دانشجویان با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد و جدول برنامه‌ریزی برای این کار تنظیم شود.

قناعتی با تاکید بر این‌که یکی از وظایف مهم دانشگاه، رسیدگی به وضعیت دانشجویان در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: در دیدارهای اخیر که با دانشجویان در خوابگاه‌های مختلف داشته‌ایم، به برخی کمبودهای موجود در حوزه دانشجویی، از جمله کمبود خوابگاه برای دانشجویان مجرد و  متاهل پی‌بردیم.

وی با ابراز رضایت از توسعه امکانات رفاهی در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه،گفت: کتابخانه، آشپزخانه مرکزی و زمین ورزشی مناسبی برای دانشجویان فراهم شده و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم امکانات بهتری برای بهبود سبک زندگی دانشجویان فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha