به گزارش ایسنا، علیرغم اینکه طی چند سال اخیر برای اولین بار در اسفند ماه ۱۳۹۹ و برای آخرین بار اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ وانت در سطح کیفی چهار ستاره تولید شد، اما گویا این سطح کیفی برای خانواده وانتها همان دو بار بود و مجددا پای وانتهای با یک ستاره کیفی به گزارشها باز شد تا اینکه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از کیفیت خودروهای تولیدی شهریور ماه، پس از چهار ماه بازهم یک وانت چهار ستاره کیفی را در خود جای داده است.
در آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانتهای تولیدی داخل در ششمین ماه امسال، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی (ایرانخودرو دیزل) تنه وانت با درجه کیفی چهار ستاره است و پس از آن در همین سطح قیمتی وانت پیکاپ UAZ (سروپ دیزل مبنا) سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
در گروه قیمتی دو نیز وانت سایپا ۱۵۱ (سایپا بنرو)، وانت کارا ۲۰۰۰ تککابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ (بهمنموتور) توانستهاند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.
طبق روال سالهای اخیر پایینترین سطح کیفی در تولید وانتها متعلق به وانت نیسان تکسوز آپشنال و وانت نیسان دوگانهسوز آشپنال (تولید گروه خودروسازی زامیاد) در سطح قیمتی دو، متاسفانه تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب میکنند.
البته بسیار اتفاق خوبی است که تولید وانت زامیادهای تکستاره که تولید اولین نسخه آن در ایران به حداقل ۴۵ سال قبل باز میگردد، به شمارش معکوس افتاده است و تا پایان سال از خط تولید خارج و با محصولات جدید جایگزین خواهند شد. این نوع وانتهای تک ستاره که در پارکینگ این خودروسازی هستند، بایستی مجهز به استاندارد یورو ۵ باشند تا شمارهگذاری شوند؛ لذا بر این اساس آنطور که شنیده میشود همچنان تعداد بسیاری از این نوع خودرو در پارکینگها انبار شده است.
انتهای پیام
نظرات