• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400072820156
  • خبرنگار : 50177

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان:

۸۰۰۰ نابینا و کم بینا در لرستان وجود دارد

۸۰۰۰ نابینا و کم بینا در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۸۰۰۰ نابینا و کم بینا در استان وجود دارد.

نگار فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شش ماهه اول امسال، ۱۲ ساعت گویا، ۱۵ عدد عصا و شش کیلو کاغذ بریل برای نابینایان لرستان تهیه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۱ ذره‌بین چراغ‌دار، ۱۶ عد اسپیکر و هدفون، ۲۰ عدد فلش، ۸ عدد وویس ریکودر و... در اختیار این قشر قرار داده شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه کرد: هزینه دانشجویی نیز به افراد نابینا پرداخت می‌کنیم.

فتحی بیرانوند بیان کرد: تمام افرادی که متولد می‌شوند(موالید) مورد غربالگری قرار می‌گیرند و مورد تست شنوایی و بینایی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: برای درمان بیمارانی که دچار مشکلات و اعصاب بینایی هستند کمک هزینه درمانی را براساس پرونده‌ای که تشکیل داده و مورد تایید قرار گرفته است به آنان پرداخت می‌کنیم.

این مسئول عنوان کرد: کمک هزینه‌ها براساس اعتباراتی که به بهزیستی استان اختصاص داده پرداخت می‌شود تا با انجام عمل جراحی مشکلات آنان برطرف شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان اظهار کرد: برای تنبلی چشم کودکان بین سه تا شش سالگی را غربالگری می‌کنیم و چنانچه مشکلاتی داشته باشند به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند تا تحت درمان قرار گرفته و از نابینایی و کم‌بینایی آنان جلوگیری شود.

فتحی بیرانوند بیان کرد: خدمات خاصی همچون پرداخت مستمری، توانبخشی، کمک توانبخشی و حتی هزینه شهریه دانشجویی و اعمال جراحی به این افراد پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا،  لرستان رتبه دهم معلولیت در کشور را دارد و ژنتیک و نواقص مادرزادی اصلی‌ترین دلیل فراوانی معلولان جسمی حرکتی استان است، همچنین حوادث از جمله تصادف‌های رانندگی دومین علت معلولیت‌ها در این منطقه عنوان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha