• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400072618191
  • خبرنگار : 50356

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد مطرح کرد

نبود ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه مشکل اصلی تولید لوازم خانگی

نبود ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه مشکل اصلی تولید لوازم خانگی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به اینکه لوازم خانگی داخلی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد، گفت: مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم ثبات نرخ ارز و قیمت بالای مواد اولیه است که موجب بی‌ثباتی در بازار می‌شود.

غلامرضا رزقیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیرات ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر تولیدات داخلی اظهار کرد: وضعیت بازار لوازم خانگی ما نسبتا آرام است اما با وجود فراهم بودن کالاهای معتبر روز دنیا در بازار، توان خرید مردم کم شده و بازار در رکود به سر می‌برد.

وی افزود: اگرچه محدودیت‌ها برای واردات از کمپانی‌های بزرگ کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان وجود دارد اما کالاهای تولید داخلی مطابق با تکنولوژی روز دنیا تهیه شده و حتی از جهت تولید بسیار پیشتاز است و توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد تصریح کرد: با وجود این که برخی شرکت‌ها تا سقف پنج تا ۶ درصد مجوز افزایش قیمت کالاهای خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند اما به دلیل رکود در بازار فروشندگان کالاها را به قیمت قبل و با سود ۲ تا سه درصد به مصرف کنندگان می‌فروشند.

رزقیان با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد تولیدکننده لوازم خانگی در کشور فعال است، بیان کرد: این تولیدات جوابگو نیاز کشور است و  هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت‌های موجود باید از ورود کالاهای خارجی قاچاق به کشور جلوگیری شود چرا که مصرف کنندگان از محصولات تولید داخل رضایت دارند و این کالاها چیزی از کالاهای خارجی کم ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را رواج بدهیم تا مردم از تولید داخلی استقبال کنند چرا که کالاهای ایرانی هم‌پای محصولات مشابه خارجی است و در برخی موارد حتی قابل تمیز نیست. پس ما باید از تولید، ترویج و مصرف کالاهای ایرانی جهت بهبود مستمر تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی حمایت کنیم.

رزقیان خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت‌ ورود کالاهای خارجی مردم انتخاب دیگری جز استفاده از کالاهای خوب ایرانی ندارند. امیدواریم که این کالاها به ذائقه مردم خوش آید و اگر در آینده راه‌های واردات باز شود، آن زمان بتوانند بین کالاهای ایرانی و خارجی دست به انتخاب بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha