• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400072517538
  • خبرنگار : 71588

وزارت خارجه فلسطین: بنت و دولتش مسئول نتایج فاجعه بار شهرک سازی‌ها هستند

وزارت خارجه فلسطین: بنت و دولتش مسئول نتایج فاجعه بار شهرک سازی‌ها هستند

وزارت خارجه فلسطین ، طرح جدید ساخت و ساز در مسیر واقع در بین رام‌الله و نابلس در نزدیکی پاسگاه نظامی «زعتره» واقع در جنوب نابلس را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، هدف از این پروژه شهرک‌سازی، تسهیل تردد شهرک‌نشینان اسرائیلی در همه مسیرها از جمله اتصال شبکه راه‌های استعماری به مرکز اراضی اشغالی است که دولت‌های پی در پی رژیم صهیونیستی بودجه‌های هنگفتی را به صورت علنی و رسمی برای آن اختصاص داده‌اند و هزاران دونم و مساحت‌های وسیعی از اراضی فلسطینیان اشغال و در نتیجه آن کرانه باختری تجزیه شد، مناطق فلسطینی از یکدیگر جدا شده و به جزیره‌هایی تبدیل شدند که در حال غرق شدن در اطراف خیابان‌های شهرک‌ها هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این طرح شهرک‌سازی پس از دو پروژه بزرگ شهرک‌سازی اعلام شد که در جنوب و شمال شهر قدس اشغالی برای تکمیل جداسازی قدس از اطراف فلسطین اجرایی شدند و این طرح‌ها همچنین در چارچوب تلاش‌های دولت اسرائیلی و پیشی گرفتن از زمان برای الحاق و یهودی‌سازی کرانه باختری جهت از بین بردن هر فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت به پایتختی قدس شرقی و نابودی هرگونه فرصت برای تحقق صلح بر اساس اصل راهکار تشکیل دو کشوری است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این همان هدفی است که شهرک‌نشینان مسلح اسرائیلی و سازمان‌های تروریستی آنها از طریق تداوم تجاوزها، حملات و جنایت‌های خود علیه شهروندان فلسطینی، اراضی، دارایی‌ها، منازل و درخت‌های زیتون آنها به دنبال تحقق آن هستند؛ همانطور که اخیراً در تجاوزات و حملات به منازل شهروندان فلسطینی در شهرک «بورین» در جنوب نابلس و در منطقه «العطاره» در شرق «یطا» واقع در جنوب الخلیل رخ داد.

وزارت خارجه فلسطین، دولت اسرائیل به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل عملیات توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی و نتایج فاجعه‌بار آن علیه فرصت‌های حل نزاع و درگیری‌ از طریق مذاکره سیاسی و امنیت و ثبات منطقه دانست.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، ارکان و ستون‌های ائتلاف یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مقابل رهبران بین‌المللی فرو می‌ریزند و تلاش دارند وحشی‌گری اشغالگران، شهرک‌سازی‌های آنها و نیز جنایت‌های روزانه و پیاپی در حق ملت فلسطین را کتمان کنند. باید جامعه جهانی فوراً برای ممانعت از نقض‌ها و جنایت‌های رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان و بازجویی و مجازات مسئولان اسرائیلی اقداماتی اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha