• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400072115063
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۱ مهر

مصوبات هیات وزیران/ادامه رزمایش آسمان ولایت/جزییاتی از پرونده های مهم حقوقی

مصوبات هیات وزیران/ادامه رزمایش آسمان ولایت/جزییاتی از پرونده های مهم حقوقی

روابط ایران-آذربایجان/ توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده های مهم حقوقی/ مصوبات امروز هیات وزیران/ ادامه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، واکنش ها در پی تنش های اخیر در روابط ایران-آذربایجان همچنان از موضوعات مهم خبری این روزهاست.

در همین ارتباط ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه گفت: وقتی به فعالیت های منطقه ای ایران می رسد، ما همیشه به وضوح گفته ایم که چه موضعی داریم. ایران به شکل های مختلف، یک بازیگر ثبات زدا بوده است، از جمله در زمینه حمایتش از نیروهای نیابتی، حمایتش از دیگر بازیگران منطقه ای، تهدیدها و اظهارات قهری فراوان این کشور. 

وزیر امور خارجه کشورمان هم در گفت‌وگوی تلفنی که با جی بایراموف، همتای آذربایجانی خود داشت، تاکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

حسین امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، گفت: تهران و باکو دارای روابط دیرینه‌ای با یکدیگر هستند.

درباره خرابکاری در تاسیسات هسته ای و داستان دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در مصاحبه رافائل گروسی با انرژی اینتلیجنس سوالاتی مطرح شد که در پاسخ به آنها گفت:‌ من یک دیپلمات هستم و به کاربرد زور اعتقادی ندارم و ما این قبیل اقدامات را محکوم می کنیم. کنفرانس عمومی آژانس با تصویب چندین قطعنامه در گذشته در این مورد، بسیار صریح و شفاف بوده است. برابر این قطعنامه ها، هر نوع حمله ای علیه تاسیسات هسته ای باید محکوم شود.

توضیحات ذبیح الله خداییان در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده های مهم حقوقی هم از خبرها مورد توجه مخاطبان بود.

وی در بخشی از این نشست  در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به دادخواست ۴۲ نفر از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین اظهار کرد: دادگاه حکم پرونده منافقین را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم الاجراست.

خداییان همچنین در مورد علت فوت شاهین ناصری گفت: در جلسه قبل اعلام کردم که نتیجه پزشکی قانونی اعلام نشده، اما اخیرا پزشکی قانونی نظر خود را اعلام کرده و علت مرگ وی را مسمومیت دارویی اعلام کرده است.

مصوبات هیات وزیران در جلسه صبح امروز هیئت دولت هم از دیگر موضوعات پرمخاطب خبری بود.

در این جلسه با تصویب هیات وزیران، داود منظور به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تعیین شد.

داود منظور متولد ۱۳۴۳ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکتری علوم اقصادی، گرایش اقتصاد سنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران (۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) (۱۳۶۹) است.

همچنین با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس و رسول سعیدی به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.

اعضای هیات دولت در ادامه جلسه امروزشان، سید میعاد صالحی را هم به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

سید میعاد صالحی فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و همچنین رتبه اول جشنواره خوارزمی و عضو بنیاد ملی نخبگان بوده و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مشاور وزیر و رییس طرحهای صنایع نوین وزارت صمت، رئیس کمیته صنعت و معدن دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از جمله سوابق وی می‌باشد.

در همین جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با تاکید مجدد بر رعایت انضباط اداری و حضور منظم کارکنان در محیط کار، گفت: مراقبت از سلامت رفتاری کارکنان و اعمال نظارت‌های سازمانی برای پیشگیری از مفاسد اداری و رشوه و اختلاس ضروری است و هیچگونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست و باید همه مدیران به گزارش‌های کم‌کاری، فساد و روابط ناسالم، حساس باشند.

در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ سامانه‌های پدافند هوایی بومی«جوشن و خاتم» نیروی پدافند هوایی ارتش اهداف متخاصم که قصد نفوذ به منطقه رزمایش را داشتند در ارتفاع پست منهدم کردند.

دیگر اخبار مرتبط با رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مقابله سامانه‌های ‌«مجید» و «دزفول» با موشک‌های کروز

امنیت حریم هوایی کشور را به بهترین شکل ممکن تأمین می‌کنیم

سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه در مناطق سراسر کشور مستقر هستند

به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته دست پیدا کرده ایم

ایران توان مقابله با اهداف تا ارتفاع ۱۰۰ هزار پا را دارد

پاسخ دندان‌شکنی به هرگونه تهدید می‌دهیم

***

اهداف مورد سفر «انریکه مورا» به تهران هم از موضوعاتی بود که از سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سوال شد و وی در این باره توضیح داد:‌ این سفر در ادامه رایزنی‌های دوطرف در خصوص موضوعات مورد علاقه فی‌مابین از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپا، افغانستان و برجام انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا ، سعید خطیب‌زاده افزود: مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی، این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد. 

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بیست و یکم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha