• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400072114727
  • خبرنگار : 50189

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در استان کرمان افتتاح شد

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در استان کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان با حضور "عزالدین سلیمانی" ریاست اداره معاضدت قضایی و وکالت تسخیری مرکز وکلای قوه قضائیه، "فتاح فتاحی" معاونت حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ کرمان با همکاری دادگستری کل، مرکز وکلای قوه قضائیه و بسیج حقوقدانان این استان راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، "یدالله موحد" امروز ۲۱ مهرماه در این آیین توسعه آموزش های حقوقی و قضایی در جامعه را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: قوه قضاییه تلاش می کند با ارائه آموزش ها و مشاوره های لازم از بروز اختلافات، دعاوی و جرم پیشگیری کرده تا شاهد کاهش مراجعات به دستگاه قضایی باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: مرکز مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ برای پاسخگویی به سوالات حقوقی مردم از سال ها قبل در قوه قضاییه راه اندازی شده و همکاران ما پاسخگوی سوالات مردم هستند و این مرکز در کرمان از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

موحد با بیان این مطلب که سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ می تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی و توسعه نظم حقوقی در کشور کند، تصریح کرد: مردم برای دریافت پاسخ سوالات حقوقی و قضایی با تماس با این مرکز می توانند از مشاوره های حقوقی مشاوران و وکلا استفاده کنند.

وی ساعات پاسخگویی این مرکز مشاوره را از ۸ صبح تا ۱۲ روزهای کاری اعلام کرد و افزود: سعی می کنیم که مدت زمان فعالیت این مرکز را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا "عزالدین سلیمانی" ریاست اداره معاضدت قضایی و وکالت تسخیری مرکز وکلای قوه قضاییه نیز در این آئین گفت: سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ در ۱۵ استان کرمان تاکنون راه اندازی شده است.

وی افزود: درخواست داریم دادگستری های کل استان ها در ایجاد تجهیزات و زیرساخت های لازم برای توسعه این سامانه به ما کمک کنند.

همچنین"عباس هادی زاده" رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در استان کرمان نیز گفت: سامانه ۱۲۹ از حدود ۴۰ روز قبل فعالیت خود را به صورت آزمایشی در استان کرمان آغاز کرده و امروز به طور رسمی راه اندازی شد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه مشاوره حقوقی تلفنی ۱۲۹ واحدهای معاضدت در دادگستری ها جمع شده و سوالات حقوقی و قضایی مردم از طریق سامانه ۱۲۹ پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: با فعالیت این مرکز از طرح دعاوی اشتباه در محاکم جلوگیری شده و مردم با اطلاع کامل از قوانین حقوقی و قضایی به طرح دعاوی و درخواست های خود می پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha