• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400072014174
  • خبرنگار : 50444

نوسان فوتی های کرونا در استان؛

۶ نفر دیگر به خاطر کرونا در خراسان شمالی جان باختند

۶ نفر دیگر به خاطر کرونا در خراسان شمالی جان باختند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فوت ۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

دکتر سید احمد هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۲۰ مهر ماه، متاسفانه ۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شدند.

وی افزود: با بستری ۵۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۰۱ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۹ درصد جامعه هدف در استان واکسینه شدند خاطرنشان کرد: با توجه به توزیع گسترده واکسن و دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان، زمینه صدور کارت واکسن برای بهره مندی از همه خدمات در اماکن تجمعی و هم چنین برای استفاده از بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و... بر اساس ارائه کارت واکسن در استان طبق برنامه وزارتی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل بیماری کرونا نمی‌شود و لازم است مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیریت آسیب های روانی کرونا

هاشمی افزود: این روزها خیلی ها اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند، اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است، اما اگر شدید و طوفانی شده و رنج ایجاد کند، زندگی را مختل می کند و می تواند روی سیستم ایمنی تاثیر منفی گذاشته و بدن را در برابر بیماری ها تضعیف کند.

وی تاکید کرد: گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می شود، برای مثال ممکن است باعث شود مکررا اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و پیام های درست و دستورالعمل های علمی را ندیده بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جستجوی مداوم خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نامعتبر، عدم اطمینان و بزرگ نمایی خطرات را از جمله کارهایی دانست که فرد مبتلا به اضطراب انجام می دهد و چرخه اضطراب خود و دیگران را بیشتر می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha