• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400072014150
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۰ مهر

تازه ترین اخبار دفاعی، مجلس و وزارت خارجه

تازه ترین اخبار دفاعی، مجلس و وزارت خارجه

برجام/ رتبه بندی معلمان/ رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

سعید خطیب زاده با تاکید بر این که مذاکرات وین برگزار خواهدشد، گفت: ما تاکید بر این داریم که باید این مذاکرات مبتنی بر اخذ تضمین های لازم برای تحقق منافع ملت ایران باشد.

 وی با بیان این که ما و گروه ۱+۴ همچنان عضو برجام هستیم، خاطر نشان کرد: این دولت آمریکا که از برجام خارج شده است و سیاست تحریمی علیه ایران اعمال کرده است دولت آقای بایدن چند ماه بعد از روی کار آمدن تصمیم گرفت که در مذاکرات وین شرکت کند و دراین مذاکرات نیز با رویکرد یک جانبه گرانه ترامپ وارد شده است. دولت آمریکا در مورد رفع تحریم ها نیز سیاست یک جانبه گرایانه را در پیش گرفته است و می خواهد فقط تحریم هایی که مدنظر خودش است را رفع کند و یک جانبه در این زمینه تصمیم بگیرد درحالی که ایران تاکید دارد تمامی تحریم ها باید رفع شود و در این زمینه تضمین های لازم به ایران داده شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نهایی شدن جمع‌بندی‌ها در زمینه مذاکرات وین در آینده نزدیک

مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد

باید به سمت احیای برجام حرکت کرد

بنت و پوتین جمعه درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی می کنند

شاهد شکست جهانی در اقدام هماهنگ علیه ایران هستیم

***

در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر حاج حسین همدانی، محمدباقر قالیباف با بیان  اینکه از از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم، گفت: سیستم بروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود ۳۰ یا ۴۰ روز گذشت، ما در امکانات تحولی نداشتیم بلکه باورها تقویت شد. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه به عدالت محوری باشد، شایسته سالاری و شایسته پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار گرفت، اداره کشور هم درست خواهد شد. باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم و خدا هم کمک خواهد کرد.

توضیحات فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره راهبرد امنیت، صلح،‌ صفا و آرامش در خلیج فارس هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دریادار تنگسیری در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت حماسه شهدای ۱۶ مهر و روز نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما هیچ ناامنی و درگیری را در این منطقه راهبردی برنمی تابیم، خلیج فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است. امریکایی ها در خلیج فارس جایی ندارند. زیرا هرجایی که حضور یافتند ناامنی را با خود آوردند.۰

صبح امروز هم رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ با اعلام رمز یا رسول الله (ص) با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری در منطقه کویر مرکزی آغاز شد.

اخبار مرتبط با این رزمایش را در لینک های زیر دنبال کنید.

عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن

انهدام اهداف متخاصم توسط سامانه های «سوم خرداد» و «۱۵ خرداد»

تشریح نقش نیروی هوایی ارتش در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت

***

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود گزارش اقدامات غیرقانونی دولت یازدهم و دوازدهم درخصوص دانشجویان بورسیه سال های ۸۵ تا ۹۲ را اعلام کرد و افزود: تخلفات در این حوزه محرز شده و گزارش آن به قوه قضاییه ارائه می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی  هم در اخطاری با اشاره به این گزارش گفت: اول اینکه در این گزارش فقط بحث وزرا و رئیس جمهور وقت مطرح است و روسای دانشگاه هایی که در این امر همکاری کردند، معرفی نشده اند. این در حالی است که اینها هم معاونت در ظلم کرده اند. از سوی دیگر این اتفاق موجب شد بسیاری از نخبگان از کشور فرار کنند. این موضوع ضرر و زیانهای زیادی به کشور وارد کرد.

همچنین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درخواست کرد گزارشهای تحقیق و تفحص مجلس دارای مستنداتی باشد که به صدوز حکم قضایی منجر شود.

موضوع بررسی رتبه بندی معلمان هم در جلسه امروز فراکسیون فرهنگیان مجلس با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

مطالبه یک نماینده مجلس از دولت و مجلس برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و رتبه‌بندی فرهنگیان

چرا هیات رئیسه اجازه بررسی اولویت دار رتبه بندی معلمان را نمی دهد؟

فراکسیون فرهنگیان بر اجرای کامل و دقیق نظام رتبه بندی معلمان تاکید دارد

***

در پی کسب  افتخار آفرینی تیم کشتی کشورمان،  اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، خبر داد : وزیر راه و شهرسازی در اقدامی تحسین برانگیز قول اعطای هدیه ای ویژه به مدال آوران کشتی را دادند و افزود: ان شاءالله با حمایت مجلس و وزرای دولت موضوع ‎اشتغال و ‎مسکن مدال آوران تامین گردد.

گزارش ایسنا با عنوان "از جنجال تا سکوت!"درباره چند پرونده‌ جنایی که با موج سازی، مدتی افکار عمومی را مشغول کرده و به یکباره در سکوت خبری به فراموشی سپرده شده اند از جمله پرونده های «رومینا اشرفی»، «بابک خرمدین»، «آزاده نامداری»، «حمید صفت» هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیستم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha