• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400072013794
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای شهر پاسخ می‌دهد

انتخاب شهردار شهرکرد به کجا رسید؟

انتخاب شهردار شهرکرد به کجا رسید؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار شهرکرد گفت: شخص شهردار انتخاب و مراحل قانونی انجام کار طی شده و این شخص غیر بومی است، در حال حاضر منتظر ارسال حکم از جانب وزیر کشور هستیم، اخباری مبنی بر معرفی کامل این شخص رسیده است.

محمدرضا بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شورای شهر به ‌دنبال برنامه‌محوری و محله‌محوری است، اظهار کرد: این اصل از روزمرگی جلوگیری می‌کند و می‌تواند از استعدادهای بسیاری از نخبگان در شهر در راستای ارتقای برنامه‌ها استفاده شود، با توجه به محله‌محوری می‌توان از مشارکت متخصصان و افراد محلات در وهله نخست برای ارتقای کیفیت خدمات شهری در محله بهره گرفت و نیروسازی برای دوره‌های بعدی صورت پذیرد.

وی افزود: برنامه‌ای در قالب محله‌ای به‌صورت تشکیل انجمن در شورای شهر وجود دارد که شبیه شورایاری است، هدف از تشکیل این شورا، انتقال مشکلات محلات به شورای شهر است، هر جا نیز نیاز به حمایت‌های مالی وجود داشت، شهرداری و شورا نیز در این راستا کمک‌رسانی می‌کنند.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه در کمیسیون‌های شورای شهر از نظرات متخصصان و نخبه‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: برنامه دیگر برای استفاده از ظرفیت نخبگان، ایجاد اتاق فکر در شورای شهر است که بتوان از نظرات نخبگان برای اداره شهر بهره گرفت، مورد دیگر ارتباط با دانشگاه‌ها و رشته‌های مرتبط با اداره شهر و تعامل دوطرفه برای بهره‌گیری از نظرات اساتید و در اختیار گذاشتن فرصت‌های مناسب برای دانشجویان در تهیه پایان‌نامه‌ها و در راستای مدیریت شهری و شهرسازی است.

بیاتی خاطرنشان کرد: هر ایده‌ای را که باعث تغییر و تحول شود، باید پذیرفت، در ضمن از نظرات رسمی مشاوران شهرداری با دارا بودن تنوع نظرات از جمله برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی بهره گرفته می‌شود و باید به نیازهای اولویت‌دار پاسخ داده شود.

وی در خصوص اقدامات و برنامه‌‎‌های انجام‌شده در شورای شهر شهرکرد، تصریح کرد: برخی برنامه‌ها، کوتاه‌مدت و برخی دیگر بلندمدت هستند، در برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌های کوتاه‌مدت از دو سال تا پنج سال و برنامه‌های بلندمدت نیز چشم‌انداز ۲۰ ساله دارند، کوتاه‌ترین برنامه، بودجه سالیانه است که درآمدها برای یک سال تعریف می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب شهردار شهرکرد، بیان کرد: شخص شهردار انتخاب و مراحل قانونی انجام کار طی شده و این شخص غیر بومی است، در حال حاضر منتظر ارسال حکم از جانب وزیر کشور هستیم، اخباری مبنی بر معرفی کامل این شخص رسیده است.

رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به برنامه‌های به‌تاخیر افتاده در شورای شهر، گفت: برنامه‌ها باید در زمان خود اجرا شوند، اما پروژه‌ها ممکن است با تاخیر عملیاتی شوند، به‌عنوان مثال پروژه‌هایی مانند فلکه آبی و خیابان دوازده محرم در شورای شهر قبلی آغاز و همچنان نیز ادامه دارد و در حال حاضر، بزرگ‌ترین پروژه به تاخیر افتاده، پروژه برج‌های دوقلو است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

بیاتی درذخصوص میزان تعامل مردم با شورای شهر و نقش آن در پیشرفت، توضیح داد: باید برای مشارکت مردم بستر آماده شود تا حضور آنان معنا پیدا کند، از طرفی همه مردم در شهر دارای حق و حقوق بوده و وظیفه نیز دارند، اگر انسان‌ها برای پیگیری حقوق و وظایف بی‌انگیزه باشند، چیزی تغییر پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha