• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071811816
  • خبرنگار : 50163

بی‌توجهی به لایروبی رودخانه‌ها؛ زمینه‌ساز سیل‌های فاجعه‌بار

بی‌توجهی به لایروبی رودخانه‌ها؛ زمینه‌ساز سیل‌های فاجعه‌بار

ایسنا/زنجان سرپرست شهرداری خرم‌دره گفت: بی‌توجهی به لایروبی رودخانه‌ها، زمینه‌ساز سیل‌های فاجعه‌بار است.

قربان‌علی نقی‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر لایروبی رودخانه‌ها در کاهش حوادث ناشی از سیل، عنوان کرد: بدون شک هرگونه دست‌کاری غیراصولی در حریم و بستر رودخانه و نیز بی‌توجهی به لایروبی به موقع باعث تشدید خسارات ناشی از سیلاب خواهد شد، به همین خاطر قبل از آنکه شاهد وقوع سیل‌های سهمگین با خسارات وسیع باشیم، لازم است اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به موضوع لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های داخل شهر برای جلوگیری از بروز خطرات ناشی از افزایش بارش باران و تاثیر مستقیم آن در کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و نیز برای روان‌سازی آب‌های سطحی، این روزها عملیات پاک‌سازی و لایروبی رودخانه‌ها در حال اجرا است.

این‌ مسئول با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه کبیررود یکی از مطالبات مردم خرم‌دره است، تصریح کرد: برای کیفیت کار لایروبی از بیل مکانیکی که بتواند کارآیی بالا و بیشتر در مسیر رودخانه داشته باشد، استفاده می‌شود و هدف اصلی از ساماندهی رودخانه‌ها به‌ عنوان پاکسازی و روان‌سازی مسیر هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و کاهش احتمال بحران‌ و هرگونه آسیب در هنگام سیل و بارش باران است.

سرپرست شهرداری خرم‌دره با اشاره به لزوم توجه ویژه برای ساماندهی رودخانه‌ها، تاکید کرد: با توجه به فصل بارندگی و احتمال بروز برخی اتفاقات ناگوار، تصمیماتی در راستای اجرای تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شد که از جمله آن می‌توان به انجام فعالیت‌های لازم در محدوده رودخانه کبیررود و لایروبی در محل‌های خطر اشاره کرد.

نقی‌لو با بیان اینکه این اقدامات در طول مسیر رودخانه‌ها تداوم یافته تا از بروز اتفاقات ناگوار در صورت احتمال سیلاب در این مسیل‌ها جلوگیری شود، متذکر شد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای حفاظت، ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب است که صرفاً برای رفع انسدادهای ایجاد شده در مسیر تخلیه رودخانه‌ها به پایانه خود که می‌تواند دریا یا تالاب باشد، کاربرد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha