• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400071711071
  • خبرنگار : 50130

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کاهش ۳۱ درصدی خودکشی در کردستان

کاهش ۳۱ درصدی خودکشی در کردستان

ایسنا/کردستان فرمانده انتظامی استان کردستان از کاهش ۷۵ درصدی تجاوز به عنف، خبر داد و گفت: خودکشی در استان ۳۱ درصد کاهش داشته است؛ رسانه های استان باید در راستای کاهش معضلات اجتماعی بیش از پیش تلاش کنند.

سرهنگ آزادی امروز شنبه (۱۷مهرماه)در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی، با شعار «پلیس هوشمند» امروز شروع شد اظهار کرد: وضعیت استان کردستان به لحاظ سرقت  با وجود مشکلات موجود اقتصادی و فرهنگی نسبت به سایر استان ها مطلوب تر است.

وی با بیان اینکه تصادفات با ۲۵درصد بیشترین سهم وقایع اتفاق افتاده در سطح استان را به خود اختصاص داده است افزود: سرقت ۱۶درصد، نزاع و درگیری ۱۵درصد و جرایم اقتصادی مالی هم سه درصد جرایم اتفاق افتاده را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: ۴۰ درصد جرایم استان در سنندج رخ می دهد و از این میزان جرایم نیز ۵۳درصد مربوط به سرقت بوده است.

وی سنندج را دارای رتبه اول سرقت در استان ذکر کرد و افزود: سقز با ۱۱درصد، مریوان با ۷درصد کامیاران با شش درصد در رتبه های بعدی سرقت استان قرار دارند.

سرهنگ آزادی، اعلام کرد: وقوع جرایم در مجموع نسبت به سال گذشته ۳درصد افزایش داشته که این امر موجب افزایش۳ درصدی کشفیات نیز شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع سرقت‌های اتفاق افتاده در سطح استان، ۸۳درصد سرقت ها منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان، بیان کرد: طی شش ماهه نخست امسال، سرقت منزل ۱۷ درصد، ۲۵درصد سرقت اتومبیل، ۱۸درصد موتور سیکلت، ۱۵درصد محموله، ۱۳درصد احشام، ۱۹درصد عنف، ۵۰درصد جیب بری و ۷درصد در حوزه قطعات خودرور کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه در استان کردستان هیچ نوع سرقت مسلحانه ای صورت نگرفته است افزود: سرقت اماکن به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی و نبود نگهبان ۲۶درصد افزایش یافته است.

وی کردستان را دارای رتبه ۱۸کشور در حوزه قتل اعلام کرد و افزود: این رتبه از میانگین کشوری پایین‌تر است همچنین کردستان به لحاظ وقوع سرقت و جرم نیز رتبه  ۲۶ کشور را دارد.

سرهنگ آزادی نرخ جرم به جمعیت استان را دارای رتبه ۳۰ کشوری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه فرهنگ مردم کردستان به گونه‌ای است که علی رغم مشکلات زیاد اقتصادی، به سمت کارهای خلاف نمی روند.

وی از وقوع ۱۷فقره قتل طی شش ماه گذشته امسال تا کنون خبر و ادامه داد: این تعداد نسبت به سال گذشته، ۷ مورد افزایش را نشان می دهد که تمام قاتلان این پرونده‌ها دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان از کاهش ۷۵ درصدی تجاوز به عنف، خبر داد و گفت: خودکشی در استان ۳۱ درصد کاهش داشته است؛ رسانه های استان باید در راستای کاهش معضلات اجتماعی بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha