• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400071711065

رئیس سازمان فرهنگ شهرداری شیراز:

شرایط اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری فراهم است

شرایط اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری فراهم است

ایسنا/فارس رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از فراهم شدن شرایط برای اجرای برنامه‌های حضوری به‌ویژه در فرهنگسراها و محیط های فرهنگی به صورت تدریجی در این کلانشهر خبر داد.

مرتضی جعفری شنبه ۱۷ مهرماه در شنبه ٢٧ مهرماه در آیین اختتامیه پویش ملی نسل حسینی و مسابقه ملی کتابخوانی "آیینه تمام‌نما" بیان کرد: یک هم افزایی بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی فعال استان شکل گرفته که حاصل مشارکت سه نهاد اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما فارس و نهاد نمایندگی رهبری است. 

او با بیان اینکه ویژه برنامه‌های ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد، افزود: امسال نیز نگاه بهتری در حوزه فضاسازی در ایام سوگواری اتفاق افتاد و موفق شدیم ویژه برنامه‌های دهه اول محرم را با فضاسازی بهتر و اجرای برنامه‌های منسجم تر برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یادآور شد: در ایام سوگواری محرم و صفر بیش از ۵۰ برنامه تعزیه خوانی در سراسر شهر برگزار شد.

جعفری همچنین خاطرنشان کرد: اتفاقی که ویروس کرونا برای حوزه معاونت فرهنگی رقم زد، فعال شدن فرهنگسراهای مجازی بود. مهم ترین خاصیت و ویژگی این مهم این است که سطح وسیعی از مخاطبان را در کل کشور می‌تواند با خود همراه کند و این در حالی‌است  که به لحاظ فرهنگی و ضریب تاثیر از برنامه‌های حضوری که در گذشته برگزار می‌شد بسیار موثرتر و موفق تر عمل کرده است. 

او اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های دیگری با چنین موضوعاتی با هماهنگی معاونت فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری اجرا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: وظیفه‌ای که دستگاه‌های فرهنگی و هنری در این برهه زمانی دارند. انتقال ارزش‌های اصلی نظام و دین مبین اسلام با زبان هنر به نسل آینده است.

صابر سهرابی با بیان اینکه این ارزش‌ها می‌توانند به صورت مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها و تعزیه‌ها، نشست‌ها و شب شعر و چاپ کتاب‌ها باشد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا با زبان فرهنگ برای انتقال این رسالتی که بر عهده ماست دست در دست بکدیگر بتوانیم آنرا انجام بدهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز امیدواری کرد که با همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی با این موضوع را در راستای ارتقاء فرهنگ دینی با کمک یکدیگر اجرا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha