• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400071409748
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان:

بسیاری از موقوفه‌نشینان اردستان اجاره موقوفات را نمی‌دهند

بسیاری از موقوفه‌نشینان اردستان اجاره موقوفات را نمی‌دهند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: بسیاری از مستاجران موقوفات شهرستان اردستان اجاره خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

مجید خامسی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: موقوفات شهرستان که در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف ثبت شده تعداد ۶۳۷ موقوفه است که از این تعداد ۵۸۱ موقوفه توسط خود اداره اوقاف و به صورت متصرفی اداره می‌شود و ۵۶ موقوفه توسط متولیانی که از اوقاف و یا مراجع قضایی در حال اداره شدن هستند، مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان تعداد ۲۵۷ موقوفه به صورت مسجد وجود دارد، افزود: تعداد ۱۳۸۹ رقبه در سطح شهرستان در بخش‌های زراعی، مسکونی، تجاری و قنوات موجود است. همچنین در این شهرستان تعداد ۶۴ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری اداره اوقاف و امور خیریه چهار موضوع شامل حفظ موقوفات و دفاع از حقوق آن، احقاق حقوق موقوفات و به روزرسانی اجاره بهای رقبات و تنظیم قراردادهای موقوفات، اجرای صحیح موقوفات خیران نیک اندیش و احیا و آبادانی در مسیر سرمایه گذاری در مسیر دستورالعمل هایی که وجود دارد را هدف گذاری کرده است.

خامسی پور با اشاره به همکاری اداره ثبت اسناد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تعداد ۲۵ جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شده است، تصریح کرد: اداره اوقاف اردستان با عملکردی ۱۵۰ درصدی برنامه رتبه نخست اخذ اسناد را در سطح استان دارد و تا انتهای سال، ۵۰ جلد سند دیگر نیز اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه گرچه آمار وقف‌های جدید قابل توجه نیست، افزود: با این حال تلاش می کنیم تا با ارائه مشاوره در شش ماه نخست امسال تعداد سه وقف جدید را ثبت کرده و تلاش می‌کنیم تا واقفان جدید را به موضوعاتی مثل کمک به اشتغال، ازدواج و وقف کردن در راستای اجرای طرح‌های دانش بنیان که نیازهای روز جامعه هستند، ترغیب کنیم.

شهرداری اردستان بزرگترین بدهکار اداره اوقاف وامورخیریه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی حدود ۲۲۰ میلیون تومان به اداره اوقاف بدهکارند که از این رقم ۱۰۰ میلیون تومان از سوی دستگاه‌های اداری و ۱۲۰ میلیون تومان بدهی افراد شخصی است.

خامسی پور گفت: یکی از بزرگترین بدهکاران اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان، شهرداری اردستان است که در هشت سال ۳۳۰ میلیون ریال بدهی خود را پرداخت نکرده است و همین مسئله موجب می‌شود در راستای عمل به نیات واقفین با مشکل مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مستاجران موقوفات شهرستان اجاره خود را به موقع پرداخت نمی کنند، گفت: تلاش می‌کنیم اگر در یک ماه آینده این افراد نسبت به تسویه حساب خود اقدام نکنند، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم، زیرا این مبالغ باید در راستای نیت واقف هزینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha