• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071409302
  • خبرنگار : 50046

سند مالکیت ۹۷۴ هکتار اراضی منابع آب خراسان شمالی صادر شد

سند مالکیت ۹۷۴ هکتار اراضی منابع آب خراسان شمالی صادر شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سند مالکیت بیش از ۹۷۴هکتار از اراضی منابع آب خراسان شمالی طی یکسال اخیر به نمایندگی دولت به نام شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی صادر شده است.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، افزود: این اسناد شامل سند مالکیت بخشی از بستر رودخانه اترک در محدوده کوشکی راجی به مساحت ۶۵۶ هکتار، بخشی از بستر رودخانه اترک در محدوده قره چای به مساحت ۱۹۱هکتار، بخش‌هایی از بستر رودخانه بدرانلو به مساحت حدود ۱۰ هکتار، بخشی از رودخانه روئین اسفراین و حصار تیمور تاش به مساحت بیش از شش هکتار و همچنین سند اراضی محدوده مخزن و بدنه سد چندیر به مساحت ۱۱۰ هکتار و  سند اراضی محدوده تصفیه خانه طرح آبرسانی به بجنورد به مساحت بیش از پنج هکتار است.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حد نگار که چند سال گذشته برای تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ شد، ادامه داد: طبق این قانون باید تمام اموالی که متعلق به دولت است به نام دولت بازگردد.

مرتضوی اظهارکرد: برای این شرکت نیز باید برای مکان هایی همچون رودخانه، حریم بستر و مسیل ها و ... سند به نام دولت گرفته شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طول رودخانه اترک شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر در این استان است، گفت: هر ساله به منظور اخذ سند تک برگی مطالعات لازم در بخش هایی از این رودخانه انجام، سپس مطالعات به وزارت نیرو ارسال و بعد از بررسی های صورت گرفته و تایید آن اسناد مربوطه صادر می شود.

وی افزود: تاکنون برای ۹۵ درصد از مطالعاتی که توسط شرکت انجام شده، سند نیز صادر شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تاکیدکرد: گاهی اوقات این اتفاق می افتد که اراضی متعلق به دولت بوده اما به علت اینکه سندی وجود نداشته، سند به نام شخص ثبت می شد اما با صدور سندهای تک برگی به نام خود دولت، دیگر اموالی که متعلق به دولت بوده به نام شخص دیگری صادر نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha