• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400071208305

ورود روزانه هزار تن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان  

ورود روزانه هزار تن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان  

ایسنا/گیلان سخنگوی شورای شهر رشت گفت: علاوه بر زباله های مردم رشت از شهرهای اطراف هم زباله‌ها به جایگاه دفن زباله سراوان می آید و روزانه به هزار تن می‌رسد.

نادر حسینی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای ما مهم است، مردم بدانند که در تصمیم گیری های شهر مشارکت دارند، گفت: در این دوره از شورا، کمیسیون توسعه پایدار به سایر کمیسیون‌ها اضافه شده که منجر به بهبود بخش سرمایه گذاری در  شهر خواهد شد.

وی افزود: توجه به حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از جمله کارهای ضروری این دوره از شورای اسلامی شهر رشت است.

حسینی با بیان اینکه در خصوص وضعیت رودخانه‌ها دو دستگاه دیگر شامل شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت آب منطقه‌ای نیز متولی هستند و صفر تا صد احیای این رودخانه ها بر عهده شهرداری رشت نیست، خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف در جهت بهبود وضعیت رودخانه های رشت از دستگاه‌های ذیربط دعوت می‌کنیم تا همسو با شهرداری برای کاهش آلودگی این رودخانه‌های شهر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ورود شیرابه زباله‌های سراوان در این رودخانه‌ها یکی از عوامل آلایندگی این اکوسیستم‌های ارزشمند است که در نهایت به تالاب انزلی می‌ریزد.

سخنگوی شورای شهر رشت به ورود روزانه هزارتن زباله به جایگاه دفن زباله سراوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشت از شهرهای اطراف هم زباله وارد این جایگاه دفن می‌شود که فقط ۲۵۰ بخش از آن به کود تبدیل می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی ما این است که همه این هزارتن به کود تبدیل شود و تحقق این امر زمان می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه در کشور برای ساماندهی پسماندهای شهرهای استان‌های شمالی اعتبارتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از نمایندگان استان انتظار می‌رود برای جذب اعتبار لازم و بهبود وضعیت پسماند زباله‌های سراوان نیز پیگیری های مضاعفی داشته باشند.

وی از صبوری مردم سروان به دلیل مشکلاتی که زباله‌های شهر برای آنها ایجاد کرده است، قدردانی کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha