• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071006279
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار جدید سمنان تاکید کرد:

ضرورت احیای قنوات استان

ضرورت احیای قنوات استان

ایسنا/سمنان استاندار جدید سمنان با اشاره به تبخیر بالای آب در این استان بر ضرورت احیای قنوات این استان به عنوان یک راهکار کهن و دیرسال در استان و کشور تاکید کرد.

سید محمد رضا هاشمی ۱۰ مهر ماه در جلسه ی پیگیری پروژه‌های آب استان سمنان در شرکت اب منطقه ای سمنان بر ضرورت تامین منابع آبی جدید برای این استان تاکید و اظهار کرد: امروز بحث خشکسالی یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان، مردم، کشاورزان و صنعگتران است، فلذا اولویت اصلی کار ما در استان، تولید ، توزیع و مصرف آب است.‌

استاندار جدید سمنان با اشاره به اینکه ۱۹۸ هزار هکتار از اراضی استان در بحث کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته تصریح کرد: در کمتر از ۳۶ هزار هکتار از این اراضی طرح مصرف بهینه آب اجرا شده و لذا باید تلاش کرد تا ضمن توسعه و تقویت مجتمع گلخانه‌ای ، کشاورزان را به استفاده از محصولات کم آب بر تشویق کرد.

هاشمی عنوان کرد: مصرف بهینه و تامین آب از یک سو مورد تاکید نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان است و از سوی دیگر نیاز اصلی شهرک های صنعتی و واحد صنعتی و تولیدی استان نیز آب است و لذا یکی از اقدامات جدی که باید از سوی مدیریت فضای سبز شهری مورد توجه قرار گیرد مسئله ی جدا سازی آب شرب از آب مورد نیاز در بخش فضای سبز است.

وی با تاکید بر اینکه تامین آب از اصلی ترین نیازهای استان سمنان است ، تصریح کرد: حفظ وضعیت موجود در بحث صنعت علاوه بر استقبال از سرمایه‌گذاران جدید ، در دستور کار قرار دارد و لذا لازم است تا موضوع مهم تامین آب استان از طریق معاون اول ریاست جمهور، وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و سایر مسیولین به صورت جدی پیگیری شود.

هاشمی با اشاره به ضرورت اقناع‌سازی عمومی با بهره‌مندی از ظرفیت متنفذین و موثرین جامعه در خصوص استفاده بهینه از آب به اهمیت تشکیل جلسات هفتگی کارگروه حفاظت از منابع آب و بازدید مستمر از پروژه‌های در حال اجرا اشاره و یادآوری کرد: تشویق و ترغیب کشاورزان در مدیریت مصرف آب و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده از کشت محصولات کم آب بر و فناوری‌های نوین باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: تامین آب در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز خالی از سکنه شدن روستاها بسیار تاثیرگذار است و آب از مواردی است که در بحث صنعت، اشتغال، کشاورزی ،گردشگری و اقتصاد استان به صورت مستقیم تاثیر خواهد گذاشت.

هاشمی با اشاره به ضروزت انجام اقدامات موثر در بحث مقابله با تبخیر آب در استان گفت: احیاء قنوات از دیگر مواردی است که در بحث مدیریت مصرف آب به‌صورت جدی، تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار استان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت آب در استاتن عنوان کرد: دولت، دولتی جهادی و انقلابی است و نیاز است تا اقدامات موثر و کاربردی در حوزه آب هر چه سریع‌تر تسریع گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha