• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070805210
  • خبرنگار : 50182

از شنبه، 10 مهر

حضور کارمندان کرمانشاهی که "واکسن کرونا" نزده‌اند در ادارات ممنوع است

حضور کارمندان کرمانشاهی که "واکسن کرونا" نزده‌اند در ادارات ممنوع است

ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: از روز شنبه(دهم مهر) کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن کرونا نزده اند، نمی توانند سر کار بروند و عدم حضورشان هم غیبت محسوب می‌شود.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا حضور افراد در دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانجات مشروط به داشتن کارت واکسن کرونا است، افزود: از 10 مهر از حضور این افراد در اماکن ذکر شده جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه تنها راهکار موثر مقابله با کرونا تزریق واکسن است، گفت: تحقیقات نشان داده که واکسن کرونا نقش موثری در کاهش شدت بیماری و به تبع کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونا داشته است. در همین راستا برای کاهش فوتی ها و کنترل موثر بیماری کرونا نیاز است همه افراد جامعه علیه کرونا واکسینه شوند.

شکیبا با اشاره به ظرفیت تزریق روزانه 100 هزار دوز واکسن در استان گفت: این درحالی است که هم اکنون روزانه حدود 27 هزار نفر مراجعه دارند و انتظار ما این است که این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: هم اکنون بیشتر فوتی ها کرونا از میان افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند و این امر هشداری جدی برای سایر افرادی است که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

شکیبا تصریح کرد: از طرفی کاهش سن مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده تاثیر واکسن کرونا در پیشگیری از مرگ و میر سالمندان است.

وی افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در افراد بالای 55 سال در حد خوبی قرار داشته، اما در افراد زیر این رده سنی میزان واکسیناسیون رضایت بخش نیست.

وی افزود: درهمین راستا جهت فرهنگ سازی انجام واکسیناسیون و نشان دادن ضرورت این اقدام، بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا حضور در دانشگاه ها، ادارات و کارخانجات مشروط به همراه داشتن کارت "واکسن کرونا" شده است.

شکیبا گفت: این مصوبه چند روزی اجرایی شده و 10 مهر آخرین مهلت این افراد برای تزریق حداقل یک دوز واکسن کرونا است.

وی افزود: از 10 مهر حضور افرادی که کارت واکسن نداشته باشند، در ادارات، کارخانجات و دانشگاه ها ممنوع است و در ادارات برای این افراد غیبت لحاظ خواهد شد.

شکیبا گفت: این انتظار هست که تمام مردم جامعه هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند، چرا که به احتمال زیاد پاییز امسال شاهد موج جدید کرونا درکشور خواهیم بود و نیاز است برای کاهش تلفات حتما افراد واکسن تزریق کرده باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha