• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400070704278

ضربه کاری کرونا و سیل به صنعت گردشگری گلستان

ضربه کاری کرونا و سیل به صنعت گردشگری گلستان

ایسنا/گلستان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به آسیب جدی صنعت گردشگری استان طی سه سال اخیر، گفت: قبل از سیل ابتدای سال ۹۸ و شیوع ویروس کرونا، ضریب اشغال تأسیسات گردشگری استان ۳۵ تا ۴۰ درصد بود و شرایط رو به رشدی را تجربه می کردیم اما الان این عدد به کمتر از ۱۰ درصد است.

یاسر قندهاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها آسیب دید و شاید بتوان گفت که در میان این کسب‌وکارها، گردشگری بیشترین آسیب را دیده است. در چند سال اخیر روند رو به رشد خوبی را در حوزه معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان داشتیم که این موضوع گلستان را مقصد سفر بسیاری از گردشگران کرده بود اما سال ۹۸ درگیر سیل و بعد از آن هم شیوع ویروس کرونا را داشتیم.

وی افزود: شاغلین در واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی، اقامتگاه‌های سنتی و روستایی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گشت و دیگر فعالان صنعت گردشگری در استان آسیب جدی از کرونا دیدند. برنامه‌ریزی‌های متعددی در سطح ملی و استان صورت گرفت تا فعالین گردشگری بتوانند حداقل فعالیتی برای حفظ وضع موجود داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی، خاطرنشان کرد: واحدها برای دریافت تسهیلات می‌توانند تا پایان آذرماه اقدام به ثبت‌نام کنند.

قندهاری با اشاره به فعالیت ۴ موسسه آموزشی حوزه گردشگری در استان، خاطرنشان کرد: در استان برای راهنمایان گردشگری و مؤسسات آموزشی که از شیوع کرونا آسیب‌دیده بودند، از طریق یکی از خیرین شرایطی را فراهم کردیم تا از تسهیلات قرض‌الحسنه برخوردار شوند. بیمه راهنمایان گردشگری نیز پیگیری شد و تاکنون بیش از ۵۰ نفر از آنان برای بهره‌مندی از بیمه معرفی شدند.

وی گفت: برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و راهنمایان گردشگری تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته‌شده که به‌زودی پرداخت خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به واکسیناسیون فعالین حوزه گردشگری، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، تاکنون ۶۷۰ نفر از شاغلین در کارکنان تأسیسات گردشگری در استان واکسن دریافت کردند و به‌زودی همه شاغلین در این بخش واکسینه می‌شوند.

تدارک ۶۷ برنامه به مناسبت هفته گردشگری

قندهاری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی اجرای ۶۷ برنامه متنوع در هفته گردشگری امسال، خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن هفته گردشگری با ایام اربعین حسینی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آیین‌های مذهبی و معنوی هم در این هفته برنامه‌ریزی‌شده است.

وی گفت: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در هفته گردشگری می‌توان به افتتاحیه و کلنگ زنی پروژه‌های گردشگری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تورها و نمایشگاه‌های مختلف، دیدارها و نشست‌های تخصصی، آیین‌های مذهبی و معنوی استان و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان تصریح کرد: در این هفته بهره‌برداری از ۱۷ پروژه و کلنگ زنی ۶ پروژه از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مزرعه گردشگری، سفره‌خانه سنتی، دفتر خدمات مسافرتی، هتل‌آپارتمان و غیره را خواهیم داشت.

قندهاری خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های مراسم و آیین مذهبی استان گلستان، اجرای آیین‌های سنتی ماه محرم، اجرای برنامه‌های نقالی، تولید محتوا از مراسم مذهبی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، اجرای نمایشگاه آلبوم سفرهای مذهبی و غیره را نیز خواهیم داشت.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته گردشگری می‌توان به برگزاری مسابقه رالی خانوادگی باهدف معرفی ثبت جهانی راه‌آهن شمال، بازدید رایگان از موزه‌های استان، اعمال تخفیف در مراکز اقامتی و پذیرایی سطح استان و برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha