• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070503025
  • خبرنگار : 50037

چاه جدید آب شرب اسدآباد وارد مدار آزمایشی شد

چاه جدید آب شرب اسدآباد وارد مدار آزمایشی  شد

ایسنا/همدان چاه جدید شماره ۲۱ آب شرب شهر اسدآباد صبح امروز با حضور مسئولین این شهرستان به صورت آزمایشی وارد مدار شد.

فرماندار اسدآباد در حاشیه افتتاح و بهره برداری این طرح اظهار کرد: عملیات حفر چاه شماره ۲۱ آب شرب شهر اسدآباد در اوایل محرم امسال آغاز و  برای تجهیز و بهره برداری این چاه اعتباری افزون بر ۳.۵ میلیارد تومان  از محل اعتبارات جاری شرکت امور آب و فاضلاب هزینه شده است.

سعید کتابی دبی استحصالی چاه جدید آب شرب شهر را ۳۰ لیتر در ثانیه برشمرد و افزود: برای این چاه با عمق ۱۵۰ مترحدود  ۳۸۰ متر خط برق و به طول ۵۳۰ متر خط آب اجرا شده است .

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد هم تصریح کرد: حفاری این چاه به روش روتاری بوده و جنس لوله خط چدن داکتیل به قطر ۱۵۰ میلیمتر،تابلو برق ۱۳۲کیلووات از نوع سافت استارتر و ترانس برق سه فاز ۱۶۰  کیلوولت را می‌توان از جمله مشخصات این طرح دانست.
علی اکبر رحمانی در ادامه با بیان اینکه صددرصد شهر اسدآباد و آجین و ۷۴ روستای شهرستان به غیر از ۲۸ روستا تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد دارای ۳۳هزار و ۵۰۰ اشتراک بوده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰مشترک در شهر و ۱۲هزار مشترک در روستاست.

وی اضافه کرد:به تبع بسیاری از شهرها  وضعیت آب شهرستان شرایط خوبی ندارد اما در سطح استان همدان این شهرستان به علاوه شهرهای رزن  و نهاوند  از جمله شهرهایی هستند که در طی روز قطعی آب ندارند.

رحمانی یاد آور شد: به منظور  مدیریت شرایط فعلی کم آبی این امور از سال‌گذشته نسبت به تهیه و نصب فشارشکن درمکان‌های مورد نیاز و انجام عملیات نشت‌یابی شبکه توزیع و جداسازی استفاده از آب شرب در فضای سبز شهری و شناسایی انشعابات پرمصرف، تعویض کنتورهای معیوب اقدام کرده و در همین رابطه اقدامات فرهنگی خود را با هدف  درست مصرف کردن در  دست اجرا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha