• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400070402395

مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز اعلام کرد:

اقامه عزای حسینی در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز

اقامه عزای حسینی در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز

ایسنا/فارس مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز اعلام کرد که ویژه برنامه مراسم شب اربعین و سوگواری دهه آخر صفر در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی خوشرنگ یکشنبه ۴ مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم شب اربعین در این مسجد زیبا و تاریخی با سخنرانی حجت‌الاسلام فرهنگی و مداحی و روضه خوانی حاج عباس انجوی و کربلایی علی پاکیزه برگزار خواهد شد.

او افزود: این مراسم عصر روز یکشنبه ۴ مهرماه از ساعت ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی افراد در حیاط مسجد و در جوار بقعه متبرکه سید الحرمین برگزار می‌شود.

خوشرنگ همچنین با اشاره به اجرای نیت موقه نصیرالملک و ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری دهه آخر صفر گفت: این مراسم به مدت ده شب از روز دوشنبه ۵ مهرماه در این مسجد زیبا و تاریخی انجام خواهد شد و عزاداران و سوگواران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌توانند از ساعت ۱۹ در این مراسم‌ها که با سخنرانی حجت‌الاسلام کیخا و مداحی هشت نفر از مداحان اهل بیت برگزار می‌شود، حضور یابند.

مدیر مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز تاکید کرد: اگرچه این مسجد یکی از مساجد تاریخی و به جرئت می‌توان گفت زیباترین مسجد در جهان اسلام است که به مسجد صورتی نیز شهرت دارد با این حال در سالهای اخیر تلاش شده تا کارکرد اصلی این مسجد به عنوان خانه خداوند و محل عبادت بندگان حفظ شود و علاوه بر اهمیت میراثی و تاریخی این مسجد و تلاش برای مرمت، حفظ و نگهداری از آن مراسم‌های فرهنگی و مذهبی نیز به صورت مستمر و گسترده در این مسجد زیبا برگزار شود.

او ادامه داد: اقامه نماز جماعت با حضور نمازگزاران و بازدیدکنندگان روزانه مسجد، برگزاری مراسم‌های سوگواری و شهادت ائمه اطهار(ع)  و همچنین برپایی مراسم‌های جشن میلاد اهل بیت(ع) و اعیاد ملی و مذهبی، برگزاری مراسم جزء خوانی و برپایی کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی بوده که در سال‌های اخیر با جدیت در مسجد زیبا نصیرالملک دنبال شده است.

میزبانی موکب امامزاده محمد (ع) از جاماندگان اربعین حسینی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز نیز اعلام کرد که ویژه برنامه عزاداری جاماندگان حسینی همراه با قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) قصردشت شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی موکب خدمت رسانی در جوار بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) در قصردشت شیراز برپا شده که در قالب ایستگاه صلواتی در خدمت زائران این حرم مطهر و جاماندگان اربعین حسینی خواهد بود.

او افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در این موکب و برپایی غرفه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی هر چه بیشتر کودکان با شعائر حسینی از جمله فعالیت‌هایی است که انجام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت در اعزام زائران به عراق، افراد زیادی از زیارت حضرت سیدالشهداء و شرکت در مراسم اربعین جامانده اند گفت: ویژه برنامه قرائت زیارت اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی زائران در روز دوشنبه ۵شهریور مصادف با روز اربعین از ساعت ۹ صبح در جوار مضجع شریف امامزاده جلیل القدر سید محمد علیه السلام در قصرالدشت شیراز برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز تاکید کرد: این مراسم با همکاری هیئت پنج تن آل عبا قصردشت، هیئت امناء و مرکز افق آستان مقدس امامزاده محمد(ع) و با همکاری و حمایت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز برگزار می‌شود.

توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی توسط موقوفه آقاباباخان در شیراز

همچنین در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی ۱۲۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آقاباباخان در شیراز توزیع شد.

متولی موقوفه آقاباباخان در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه با  شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون امکان برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری و برپایی سفره حضرت سیدالشهدا(ع) بصورت جمعی مقدور نبود، اجرای نیت این موقوفه در دهه اول ماه محرم و همچنین در دهه سوم محرم و ماه صفر به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی اختصاص پیدا کرده است.

سید حمیدرضا، نبوی با بیان اینکه توزیع این بسته‌ها در قالب اجرای طرح شمیم حسینی انجام شد، افزود: به همین منظور و در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی امسال ۱۲۰۰ بسته معیشتی از محل عواید این موقوفه شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی، حبوبات و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه شده که در قالب بسته‌های معیشتی و سبد ارزاق خانوار میان خانواده‌های نیازمند به ویژه خانواده‌های نیازمند مستاجر این موقوفه و در محل وقوع رقبات موقوفه آقاباباخان توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از محل این موقوفه خدمات ارزنده‌ای به حوزه سلامت و کادر درمان شده است، گفت: در سال گذشته و امسال علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی در میان مردم، تهیه ارزاق بیمارستان‌های خط مقدم مقابله با کرونا در شیراز و همچنین اهدای بسته‌های معیشتی به کادر درمان از جمله اقداماتی بوده است که توسط این موقوفه انجام شد.

متولی موقوفه محمد قاسم آقاباباخان شیراز یادآور شد: این موقوفه در دوران حکومت زندیه شکل گرفته و با گذشت ۲۰۰ سال از زمان تنظیم وقفنامه تاکنون همواره در خدمت ترویج مذهب تشیع و گسترش فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) بوده است.

نبوی خاطرنشان کرد: با اجرای نیت از محل عواید موقوفه آقاباباخان طی سال‌های متمادی مراسم‌های عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی در جای جای شهر شیراز برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha