• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400070301864
  • خبرنگار : 50176

فرماندار دورود:

متولیان فرهنگی به دلیل عجز در ارائه راهکارهای فرهنگی رو به نقد غیرمنصفانه می‌آورند

متولیان فرهنگی به دلیل عجز در ارائه راهکارهای فرهنگی رو به نقد غیرمنصفانه می‌آورند

ایسنا/لرستان فرماندار دورود گفت: متولیان فرهنگی که باید کار فرهنگی کنند به جهت عجز در ارائه راهکارهای فرهنگی رو به نقد غیرمنصفانه می‌آورند.

خدانظر دریکوند در مراسم به صدا درآمدن زنگ بازگشایی مدارس که امروز سوم مهرماه در محل دبیرستان ولایت‌فقیه دورود برگزار شد، با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: کار فرهنگی کار سختی است که نیازمند دانش و تسلط بر روش‌ها است و با زور و تهدید نمی‌شود آن را انجام داد بلکه این مهم علم و آگاهی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه ما می‌بایست کار فرهنگی را سرلوحه امورات خود قرار دهیم افزود: متولیان فرهنگی که باید کار فرهنگی کنند به جهت عجز در ارائه راهکارهای فرهنگی رو به نقد غیرمنصفانه می‌آورند.

فرماندار دورود با اشاره به اینکه نقد دیگران راحت و نقد خود بسیار سخت است، تصریح کرد: یکی از دلایل عمده هر آسیبی که در جامعه اتفاق می‌افتد عدم کارهای فرهنگی مؤثر است بر همین اساس کلیه نهادهای فرهنگی باید شرایط را تحلیل کنند و سهم خود را در آن خلأ فرهنگی مشخص کنند.

دریکوند خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی با دانش، بینش و انصاف نقد کنند و از نقدهای غیرمنصفانه و خارج از حوزه خود خودداری کنند.

وی اضافه کرد: قرار نیست همه دانش آموزان را در آینده تبدیل به دکتر و مهندس بکنیم اما قرار است همه آن‌ها را انسان کنیم و جوری تربیتشان کنیم که هرکدام از آن‌ها در هر سمت و شغلی از آموزش‌های ما استفاده کنند.

فرماندار دورود با بیان اینکه انسان‌هایی که در آموزش‌وپرورش تربیت می‌شوند باید چند وظیفه خود را بدانند، بیان کرد: اولین وظیفه در قبال خود است به‌طوری‌که به فکر سلامت، غذا، تفریح، بهداشت فردی و سلامت روح و روان خود باشند.

دریکوند ادامه داد: وظیفه بعدی وظیفه خود در قبال مردم است به‌طوری‌که انسانی که حرمت بزرگ‌تر را بداند و حقوق دیگران را رعایت کند در کارش موفق خواهد بود.

وی وظیفه بعدی تربیت شوندگان در آموزش‌وپرورش را وظیفه در قبال خداوند متعال عنوان کرد و افزود: ما چقدر پرستیدن را یاد گرفته‌ایم؟ پرستش خداوند با خم و راست شدن‌های بیهوده فرق دارد نماز خواندنی که رازدار دیگران نباشیم و با آبروی دیگران بازی کنیم به درد نمی‌خورد.

فرماندار دورود با بیان اینکه ما قرار است انسان‌هایی را تربیت کنیم که حرمت و احترام سرشان بشود، اظهار کرد: انسان‌هایی که سپاسگزاری بلد باشند عذرخواهی بلد باشند خویشتن‌دار و صبور باشند درست تربیت شده‌اند و در غیر این صورت درست تربیت نشده‌اند.

دریکوند خاطرنشان کرد: همه دوست داریم کار سیاسی کنیم، نقد سیاسی کنیم، دیگران را نقد می‌کنیم اما هیچ‌کس پاسخگو عملکرد خود نیست. یک‌بار نمی‌گوییم کوتاهی خودمان چه بوده است. یک‌بار نمی‌گوییم در این آسیب اجتماعی چقدر مقصر بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: همه نهادهای فرهنگی تلاش کنند با وحدت، همدلی و انسجام و به دور از حسادت‌ها، دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها مسیر خدمت و تربیت را طی کنیم تا نسلی آبرومند، وظیفه‌شناس و شرافتمند را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha