• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400063123177
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر اداره ورزش و جوانان فیروزه:

امکانات و فضاهای ورزشی فیروزه با استانداردها فاصله زیادی دارد

امکانات و فضاهای ورزشی فیروزه با استانداردها فاصله زیادی دارد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اداره ورزش و جوانان فیروزه به امکانات ورزشی این شهرستان اشاره کرد و گفت: وضعیت امکانات ورزشی شهرستان فیروزه نسبت به استانداردهای کشوری بسیار پایین است و تلاش ما این است که امسال بتوانیم ۱۰ خانه فرهنگ و ورزش در سطح روستاها افتتاح کنیم.

محمد حسین قائمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان فیروزه از لحاظ ورزشی جزو شهرستان‌های محروم استان است. البته در چند سال گذشته اماکن ورزشی جدیدی در سطح شهرستان احداث شده اما به لحاظ امکانات ورزشی این شهرستان نسبت به استانداردهای کشوری خیلی پایین است.

وی گفت: ما در چند سال گذشته یک سالن سر پوشیده در خود شهر فیروزه احداث کردیم. همچنین ۲ زمین چمن مصنوعی نیز امسال احداث شد که زمین چمن شهر فیروزه در هفته دولت افتتاح شد و زمین چمن روستای رشید آباد از توابع بخش مرکزی نیز به زودی افتتاح می‌شود.

قائمی اظهار کرد: همچنین برای افزایش زیرساخت های ورزشی در سطح شهرستان فیروزه ۲۵ خانه فرهنگ و ورزش در سطح روستای شهرستان با همکاری دهیاری، هیات روستایی، شورای مبارزه با مواد مخدر استان، بخشداری و فرمانداری افتتاح کردیم که امیدوار هستیم امسال هم بتوانیم ۱۰ خانه فرهنگ و ورزش در سطح روستاها افتتاح کنیم.

اماکن ورزشی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کردیم

وی عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا موضوع ورزش دچار مشکلات فراوانی شد و اماکن ورزشی مدتی تعطیل بود اما با تمهیداتی که در سطح شهرستان انجام شد و وضعیتی که شهرستان فیروزه داشت و همچنین به لحاظ وضعیت کرونایی شهرستان که عمدتا در وضعیت زرد بود، اماکن ورزشی با جلساتی که با مدیران باشگاه ورزشی گذاشتیم، اماکن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کردیم با این شرط که تعداد ورزشکار کمتری در این اماکن حضور پیدا کنند. خوشبختانه در این مدت گزارشی از ابتلای ورزشکاران به کرونا نداشتیم.

مدیر اداره ورزش و جوانان فیروزه افزود: البته برای پویایی بیشتر هر فعالیتی که می‌شد، سعی داشتیم که شهروندان را تشویق به انجام آن در خانه بکنیم. همچنین سابقاتی را در سطح شهرستان برگزار شد.

قائمی مطرح کرد: ولی با توسعه خانه‌های فرهنگ و ورزش در روستاها و تجهیز این خانه‌های ورزش خوشبختانه در روستاهای سطح شهرستان برنامه‌های ورزشی ما اجرا شد. همچنین به دلیل اینکه وضعیت  شهرستان زرد بود، ما توانستیم همایش‌های پیاده‌روی محدود و مسابقات ورزشی بدون تماشاگر را برگزار کنیم که هیات‌های فوتبال، والیبال و ورزش‌های روستایی مسابقات بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند ولی بعضی از رشته‌ها مانند کشتی که ورزشکاران برخورد بیشتری با یکدیگر داشتند و رشته‌هایی که امکان برگزاری آن به صورت انفرادی نمی‌شد تمرین کرد، مدتی تعطیل بود. 

وی عنوان کرد: به طور کلی ورزش از عارضه کرونا ضربه سنگینی خورد اما خوشبختانه اخیرا هیات‌های ما فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. امیدواریم که شیوع این ویروس کمتر و کمتر شود و فعالیت‌های ورزشی نیز به حالت عادی خود بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha