• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400063022553
  • خبرنگار : 50225

توزیع ۳ هزار بسته بهداشتی بین مددجویان بندر امام

توزیع ۳ هزار بسته بهداشتی بین مددجویان بندر امام

ایسنا/خوزستان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بندر امام از توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و کارت هدیه به ۲۰۰ خانواده مبتلا به کرونا خبر داد.

سمیه محیط در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، بر همه بخش‌های زندگی انسان تأثیرگذار بوده است اما تمام تلاش کمیته امداد و داوطلبان این نهاد در راستای کاهش رنج و مشکلات مددجویان و اقشار کم‌بضاعت است.

وی از توزیع ۳ هزار بسته بهداشتی به ارزش بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان بین مددجویان خبر داد و گفت: پس از همه‌گیری ویروس کرونا، کمیته امداد در نخستین اقدام، هماهنگ و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا، اطلاع‌رسانی و آموزش به مددجویان درباره پیشگیری از بیماری در قالب آموزش‌های مجازی را برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری را انجام داد.

محیط بیان کرد: تاکنون کمیته امداد امام خمینی(ره) به ۲۰۰ خانواده مبتلا به کرونا در بندر امام بسته معیشتی، بسته‌های بهداشتی و کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی اهدا کرده است.

وی افزود: ۴۰۰ نفر از سرپرستان خانوار سالمند و ۲۰۰ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد بندر امام(ره) هستند که در این ایام علاوه بر آموزش‌های پیشگیرانه، بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین آن‌ها توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بندر امام با اشاره به آموزش راه‌های مقابله با این ویروس به مددجویان کمیته امداد، افراد محروم و کم‌بضاعت، بیان کرد: به منظور کاهش حضور مددجویان در کمیته امداد، امداد الکترونیک با جدیت پیگیری شد به گونه‌ای ‌که بخش عمده‌ای از درخواست‌های مددجویان به صورت الکترونیکی انجام شده است.

 محیط با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای محافظت از سلامت اقشار آسیب‌پذیر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تصریح کرد: این نهاد برای ساماندهی مشارکت مردم در خصوص پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا، با بسیج همه امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی، وارد عمل شده و در این رابطه مراکز نیکوکاری امداد که شامل تشکل‌های نیکوکاری یا خیرین است نیز به ‌طور جدی پیگیر رفع مشکلات جامعه هدف بوده و هستند.

وی افزود: همه مردم ایران یک سال بسیار سخت را گذراندند اما برای اقشار آسیب‌پذیر، این شرایط سخت‌تر هم بوده است. در کمیته امداد، با توجه به افزایش هزینه‌های خانواده‌های مددجو و کاهش درآمد آنان بر اثر شیوع کرونا، در چندین نوبت کمک‌های نقدی و بسته‌های حمایتی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت؛ با افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری، تلاش شد بخشی از مشکلات این خانوارها برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha