• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062921416
  • منبع : نمایندگی همدان

از تخصیص ۴۴۱میلیاردی اعتبار اشتغالزایی تا فرصتهایی که کرونا از صادرات گل رُز همدان گرفت

از تخصیص ۴۴۱میلیاردی اعتبار اشتغالزایی تا فرصتهایی که کرونا از صادرات گل رُز همدان گرفت

ایسنا/همدان  کارشناس اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تکمیل شدن ظرفیت استان همدان در سامانه کارا و استفاده از بیش از صد در صد اعتبار، نشان از ظرفیت بالای این منطقه برای اشتغالزایی دارد، گفت: از ابتدای طرح اشتغال در سامانه کارا، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده است.

به‌گزارش ایسنا، امین پناهی در جریان بازدید خبرنگاران از گلخانه سینا رُز همدان، با اشاره به اینکه گلخانه سینا رُز با استفاده از طرح اشتغال روستایی و در راستای ایجاد اشتغال با ثبت نام در سامانه کارا راه‌اندای شده است، اظهار کرد: از ابتدای طرح اشتغال در سامانه کارا ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد که تاکنون ۴۹۲ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و پست بانک اعطا شده که نشان دهنده تحقق ۱۱۱ درصدی اجرای طرح در استان همدان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده در سامانه کارا در صورت نداشتن مشکل سرمایه و فضا به بانک عامل ارجاع داده می‌شود، اظهارکرد: بانک پس از رسیدگی، طبق دستورالعمل‌های خود تسهیلات در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

کارشناس اشتغال اداره‌ کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سامانه کارا تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات سامانه کارا تا سقف ۲۵۰میلیون تومان در کمیته فنی شهرستان، تا سقف ۶ میلیارد تومان در کمیته فنی استان و بالای ۶میلیارد تومان در کمیته فنی کشوری بررسی می‌شود که کمیته فنی با حضور نماینده بانک عامل، نماینده استاندار و دبیرخانه اداره کار برای بررسی طرح پیشنهادی تشکیل می‌شود.

خسارت ۲۰۰ میلیونی کرونا به گلخانه گل رُز

مدیر گلخانه سینا رُز همدان نیز در این بازدید اظهارکرد: با شیوع کرونا و تعطیلی بازار دچار خسارت ۲۰۰ ملیون تومانی شدیم و با مشکلاتی از قبیل عدم تأمین سرمایه، هزینه‌های جاری گلخانه و از دست دادن انگیزه روبرو شدیم.

مجید نظری با اشاره به مساحت این گلخانه، گفت:مساحت این گلخانه ۱۵هزار متر مربع است که از دوسالن کشت، محوطه کارگاهی، سردخانه نگهداری گل و اتاق بسته‌بندی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: این گلخانه از سال ۹۶ کلید خورد و اولین برداشت در اواخر سال ۹۸ بود که متأسفانه به علت شیوع کرونا وتعطیلی بازار برخورد کردیم.

وی با بیان اینکه این گلخانه بهترین کیفیت تولید گل رُز را در منطقه  دارد، اظهار کرد:  این واحد درسال قبل  توانست  جایگاه  نمونه کشوری را کسب کند، هم اکنون ۲۰ نفر در مقطع کارشناسی و دکترا در رشته‌های مرتبط در این گلخانه مشغول به کار هستند.

کرونا فرصت صادرات را از ما گرفت

این کار آفرین با اشاره به کیفیت تولید و جایگاه خود در بازار گل، گفت: تولیدات ما با واسطه و به صورت حق العمل کار به شهر تهران فرستاده می شود که متأسفانه این کار در سود نهایی ما تأثیرگذار است.

نظری افزود: در حال حاضر به‌صورت قراردادی با بازار اصفهان در حال همکاری هستیم و قرار بود با هماهنگی‌های صورت گرفته به کشورهای همسایه هم صادرات داشته باشیم که متأسفانه با شیوع کرونا این فرصت را از ما گرفته شد.

وی با اشاره به سختی‌های این شغل، تصریح کرد: در ماه‌های محرم، صفر و رمضان فروش محصولات به پایین‌ترین حد خود می‌رسد که نیازمند مدیریت قوی است و همچنین پاندومی کرونا نیز در عرضه و تقاضای بازار گل خلل ایجاد کرده که در صورت استمرار این شرایط، باید فکری به حال مشاغل این چنینی کرد.

نظری با بیان اینکه این گلخانه با سرمایه‌ای نزدیک به شش میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ۶۵ درصد از سرمایه اولیه را خودمان تأمین کردیم و ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن را  از تسهیلات اشتغال‌زایی اداره کار و رفاه اجتماعی با ثبت‌نام در سامانه کارا به‌دست آوردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha