• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400062418134
  • خبرنگار : 50448

نیمی از از افراد بالای ۱۸ سال بوشهری‌ واکسن کرونا زدند

نیمی از از افراد بالای ۱۸ سال بوشهری‌ واکسن کرونا زدند

ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان بوشهر حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار کرد: با تزریق ۱۴ هزار و ۸۲۷ دوز واکسن کرونا در روز گذشته تعداد کسانی که در استان بوشهر تاکنون یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند به ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر رسید که معادل ۵۰.۳ از جمعیت هدف واکسیناسیون در استان بوشهر است.

۳۰ درصد از جمعیت هدف استان بوشهر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

وی از تزریق ۶۰۹ هزار ۸۲۷ دوز واکسن کرونا در این استان تاکنون خبر داد اضافه کرد: تاکنون از ۳۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر که دوز اول واکسن به آن‌ها تزریق شده است، ۲۳۰ هزار و ۳۸۳ نفر آن‌ها دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و به عبارت دیگر ۳۰.۵ درصد از جمعیت هدف به‌طور کامل علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ظرفیت مراکز تزریق واکسن را بالاتر برده‌ایم و در تلاش هستیم تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون و همچنین زمان کار این مراکز را نیز افزایش بدهیم.
مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایش می‌یابد

خواجه‌ئیان بیان کرد: به زودی تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان افزایش پیدا می‌کند و بعدازآن نیز شهرستان‌های گناوه، کنگان و دشتی نیز تعداد مراکز را افزایش می‌دهیم تا در زمان کوتاه‌تری بتوانیم پوشش ایمن‌سازی استان بوشهر را کامل کنیم.

واکسن کرونا در استان بوشهر به‌اندازه کافی تهیه‌ شده است

وی بابیان اینکه واکسن کرونا در استان بوشهر به‌اندازه کافی تهیه‌شده است افزود: ادامه واکسیناسیون را در گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر را در شهرهای استان بوشهر در دستور کار داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: برای مناطق روستایی استان بوشهر نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصدد هستیم با اعزام اکیپ‌های سیار، جمعیت ساکن در مناطق روستایی و کم برخوردار را که دسترسی کمتری دارند با سرعت بالایی پوشش ایمن‌سازی آنان را انجام دهیم و بتوانیم مناطق روستایی را در مدت کوتاهی ایمن‌سازی را کامل کنیم.

خواجه‌ئیان افزود: تاکنون ۸۱.۱ درصد جمعیت گروه سنی بالای ۵۰ سال در استان بوشهر حداقل یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: جدیدترین گروه سنی که در استان بوشهر در دستور کار داریم گروه سنی ۳۲ تا ۳۵ سال است که تاکنون ۳۲.۳ درصد از این عزیزان واکسن دریافت کرده‌اند.

واکسینه کردن گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر در استان بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: علاوه بر گروه‌های سنی و مشاغل پرخطر، تاکنون ۱۴ هزار و ۷۶۹ مورد از افرادی که دارای بیماری‌های مزمن و خاص بوده‌اند در استان بوشهر واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خواجه‌ئیان خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم پوشش ایمن‌سازی در استان بوشهر را کامل کنیم و امیدواریم در یک ماه و نیم آینده درصد بالای از جمعیت هدف استان بوشهر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha