• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062317190
  • خبرنگار : 71415

مذاکرات سه جانبه فرستاده‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی

مذاکرات سه جانبه فرستاده‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درخصوص کره شمالی
موشک کره شمالی

فرستاده‌های هسته‌ای ارشد کره جنوبی، آمریکا و ژاپن امروز سه شنبه مذاکراتی سه جانبه در توکیو بر سر تلاش برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی آن هم بعد از تشدید دوباره تنشها بر سر پرتابهای موشکی اخیر این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مذاکرات با حضور نو کیو دوک، مذاکره کننده هسته‌ای سئول و همتایان آمریکایی و ژاپنی‌اش یعنی سونگ کیم و تاکهیرو فوناکوشی برگزار شده و بعد از آن رخ داد که کره شمالی چند روز قبل یک نوع جدید از موشک کروز دوربرد را در ضمن بروز نشانه‌هایی از فعالسازی مجدد راکتور هسته‌ای تولید کننده پلوتونیوم آن آزمایش کرد.

کیم بار دیگر از کره شمالی خواست به گفتگوها برگردد و در عین حال متذکر شد که تحولات اخیر در کره شمالی یادآور اهمیت همکاری نزدیک بین آمریکا و همپیمانانش هستند.

کیم در اظهاراتش در ابتدای این مذاکرات گفت: همانطور که ما مکررا تصریح کرده‌ایم، آمریکا هیچ نیت خصمانه‌ای در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره ندارد.  او با تاکید بر این که واشنگتن به اجرای کامل همه تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی ادامه میدهد، اضافه کرد: ما امیدواریم جمهوری دموکراتیک خلق کره به چندین پیشنهاد ما برای برگزاری بدون پیش شرط نشست پاسخ مثبت دهد.

همچنین انتظار می‌رفت که این سه فرستاده در مذاکراتشان به بحث درخصوص مطرح کردن حمایت انساندوستانه و دیگر مشوق‌ها برای تشویق کره شمالی به بازگشت به گفتگو همچنان که این کشور درگیر مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر و وخیم تر شدن آنها به دلیل بستن مرزهایش از بابت جلوگیری از شیوع کروناویروس است، پرداختند.

بر اساس این گزارش کره جنوبی و آمریکا مشغول بحث در خصوص کمک انساندوستانه برای کره شمالی در چند حوزه از جمله سلامت عمومی، بهداشت و آب آشامیدنی پاک بوده اند. نو کیو دوک قبل از عزیمتش به توکیو به آنچه "پیشرفت قابل ملاحظه" در رایزنی‌ها بین همپیمانان بر سر یک چنین حمایت انساندوستانه ای خواند، اشاره کرد.

نو کیو دوک و کیم بعد از نشست سه جانبه قرار است دیداری دو جانبه داشته باشند. همچنین نو کیو دوک و فوناکوشی نیز روز دوشنبه مذاکراتی دو جانبه برگزار کردند.

آخرین نشست سه جانبه این سه فرستاده در ماه ژوئن در شهر سئول برگزار شد. نو کیو دوک و کیم ماه گذشته میلادی مذاکراتی رو در رو در سئول و واشنگتن داشتند که حاکی از افزایش همکاری در میان کشورهایشان بر سر مساله کره شمالی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha