• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062316792
  • خبرنگار : 50167

چهره ماندگار ایران:

بگذارید جوانان سنت‌شکنی‌ کنند

بگذارید جوانان سنت‌شکنی‌ کنند

ایسنا/زنجان چهره ماندگار ایران گفت: بسیاری از سنت‌های کنونی در ایران با تکنولوژی‌های موجود هم‌خوانی ندارد؛ بنابراین باید اجازه دهیم جوانان سنت‌شکنی‌های خود را انجام دهند قطعاً مفید به حال این مملکت خواهند ماند.

پروفسور یوسف ثبوتی‌ شامگاه دیروز (۲۲ شهریورماه) در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه علمی شهرستان زنجان که در پارک بانوان برگزار شد، ضمن تبریک به جوانان نخبه استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه رتبه کنکور سراسری در استان زنجان به زیر ۱۰ رسیده است؛ بنابراین تقریباً ۵۰۰ دانش‌آموز زنجانی دیگر نیز همانند نفرات برتر مستحق تجلیل هستند، زیرا بدون آنان این رتبه کسب نمی‌شد.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی ۸۰ ساله شهر زنجان، افزود: در سال‌های دور، روستاهای کوچک و بزرگ این شهر همیشه یک مکتب‌خانه بوده و در شهر زنجان زمانی که جمعیت آن به ۱۵ هزار نفر نمی‌رسید، ۴۰ مجتهد جامع‌الشرایط وجود داشت که نشان از سابقه فرهنگی زنجان دارد.

پروفسور ثبوتی با بیان اینکه مسئولان استانی می‌توانند با مدیریت دقیق‌تر و حمایت بیشتر به پیشرفت‌های بیشتر استان زنجان کمک کنند و نباید مدیریت را دست‌کم گرفت، تصریح کرد: من در خصوص کارآیی‌های بسیاری از ادارات استان زنجان ناخرسند هستم، زیرا بیشتر از اندازه به حاشیه می‌پردازند تا به وظایف خود.

چهره ماندگار ایران با بیان اینکه جوانان باید بدانند دنیای امروز از لحاظ پیشرفت دانش و تکنولوژی بسیار پرشتاب است، گفت: جوانان وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید بدانند که هیچ کمبودی ندارند تا سری بین سرهای دانش و تکنولوژی دنیا باشند؛ بنابراین امروز جوانان باید از امکانات موجود برای بالا بردن دانش و تکنولوژی استفاده کنند.

پروفسور ثبوتی با بیان اینکه من به بخش دانشگاهی ایران بسیار خوش‌بین هستم، چون سنت‌شکنی می‌کنند و عملکرد خوبی از خود نشان داده و وظایف محوله را به‌ خوبی انجام می‌دهند، گفت: اکنون در علوم پایه کارهای خوبی انجام می‌دهند که در دنیا قابل عرضه است.

وی با بیان اینکه با تبعات فرهنگی تکنولوژی‌های موجود به راحتی کنار نمی‌آییم که این موضوع دردآور بوده و ممکن است طغیان کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از سنت‌های کنونی در ایران به درد امروز نمی‌خورد و ناچاریم تغییر دهیم؛ بنابراین باید به جوانان اجازه دهیم سنت‌شکنی‌های خود را انجام دهند؛ چرا که در این وضعیت مفید به حال این مملکت خواهند ماند، البته به شرطی که سیاست‌گذاران شرایط ماندن در کشور را تسهیل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha