فخرالدین پیروزفر در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: راهآهن لرستان که از مرز ورودی که بین ایستگاه سمیه و مومنآباد است تا خروجی که منطقه اداره کل راهآهن زاگرس (اندیمشک) بین تنگ پنج و هفت خطوط بازسازی و نوسازی شده است.
وی ادامه داد: تنها یکی دو مورد نظیر خروجی ایستگاه بیشه مانده بود که توانستیم آن را بازسازی کنیم و در مجموع هماکنون تمام منطقه بازسازی و اورهال است.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: حوزه استحفاظی لرستان ۱۵۸ کیلومتر بوده که مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته و از محل اعتبارات عمرانی راهآهن کشور و درآمدهای راهآهن استان هزینههای صرف شده برای این موضوع تامین شده است.
پیروز فر عنوان کرد: نوسازی و بازسازی این پروژه از نیمه دوم دهه ۹۰ آغاز و در بهار امسال نیز هزار متر از سمت ایستگاه بیشه به سمت سپیددشت به پایان رسیده است.
وی افزود: هنگامیکه خط بازسازی صورت میگیرد از تراورس (ریلبند) بتنی و ریل سنگین و ... استفاده میشود و در خیلی جاها مرمت آن با دست امکانپذیر نیست و در این صورت از ماشینآلات مکانیزه استفاده میشود چه در حوزه برداشت معایب خطی که به وسیله ماشیناندازهگیری ۱۲۰ استفاده میشود که کل معایب مسیر را به دیتا و سپس برنامه تبدیل میکند و کار را براساس آن انجام میدهیم و بخشی دیگر توسط ماشینآلات مکانیزه مثل زیرکوب که به صورت مکانیزه گرافبرداری کرده و هر جا که هندسه مسیر مشکل دارد را مشخص میکند تا آن را رفع کنیم.
مدیرکل راهآهن لرستان بیان کرد: در مواردی که به صورت نقطهای نقصی وجود داشته باشد بخاطر اینکه با ماشین مکانیزه ممکن است هندسه مسیر برهم بخورد با دست تعمیر میشود.
پیروزفر اضافه کرد: عمده مسیر به صورت مکانیزه بازسازی شده است و ۷۰ درصد کار مکانیزه است و مثل قبل نیست که بصورت سنتی و با دست انجام نمیشود.
وی عنوان کرد: در ایستگاهها که نیاز به تحکیم ادوات دارد با ماشینهای سبک و یا به صورت سنتی و با دست تعمیرات انجام میشود.
مدیرکل راهآهن لرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر راهآهن جزو دستگاههایی است که تحریم روی آن تاثیری نگذاشته و به لحاظ تجهیزات و ادوات به روز هستیم.
انتهای پیام
نظرات