به گزارش ایسنا، این قابلیت طراحی شده تا به افراد کمک کند حسابهای اتومات مانند باتهایی که اخبار، اعلامیه های خدمات عمومی و سایر اطلاعات را بازنشر می کنند را از حسابهایی که توسط افراد واقعی اداره می شوند، بهتر تشخیص دهند. با این حال برای شناسایی باتهای بدی که خود را جای افراد واقعی جا می زنند و اغلب برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده می شوند، طراحی نشده است.
شرکت توییتر سالهاست که به دنبال برچسب زدن باتها بوده است. زمانی که در سال ۲۰۱۸ در یک جلسه کمیته اطلاعات سنا از جک دورسی، مدیرعامل توییتر درباره باتها پرسش شد، وی پذیرفت که توییتر باید در این زمینه تلاش کند و این شرکت به دنبال شناسایی باتها در حد توان است با این حال اذعان کرده بود که شناسایی باتها کار دشواری است.
این شرکت سال گذشته سرانجام برنامه هایش در این باره را جدی کرد و اعلام کرد قابلیتهای جدیدی معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد حسابهای مربوط به افراد واقعی را از حسابهای اتوماتیک تشخیص دهند. توییتر هنگامی که در ماه مه سیستم احراز هویت را راه اندازی کرد، به کاربران یادآور شد به زودی راههای دیگری برای شناسایی انواع مختلف حسابها مانند برچسب برای باتها عرضه خواهد کرد.
اکنون توییتر اعلام کرده برچسب Automated Account که باتهای خوب را شناسایی می کند برای بیش از ۵۰۰ حساب طراح قابل دسترس خواهد بود. این گروه قابلیت را آزمایش کرده و پیش از عرضه گسترده، بازخورد ارائه می کند. تا زمانی که این قابلیت در مرحله آزمایشی است، استفاده از آن الزامی نخواهد بود.
با این حال توییتر سال گذشته هنگامی که سیاست طراح خود را به روزرسانی کرد، از طراحان خواست در پروفایل یا در قسمت بیو مشخص کنند که آیا حسابشان یک بات است، چه حسابی است و چه کسی پشت پرده فعالیت دارد. برچسبهای حساب به طراحان اجازه می دهد به جای نوشتن دستی اطلاعات خود در قسمت بیو، راحت تر از سیاست مذکور تبعیت کنند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، توییتر مشخص نکرد چه زمانی برچسب Automated Account را برای استفاده گسترده عرضه خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات