حجت الاسلام رسول برگی در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری تبریز، اظهار کرد: تشکر میکنیم از تمام کسانی که برای پیشبرد مترو تبریز با رعایت استانداردهای بینالمللی تلاش میکنند.
وی ادامه داد: میدانیم که فعالیت در پروژه قطار شهری به ویژه با وجود مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا، کار سختی است اما این عشق و علاقه است که باعث پیشرفت کار میشود.
وی یادآور شد: شیوه معماری اصیل ایرانی-اسلامی که برای ایستگاههای قطار شهری تبریز به کار گرفته میشود، یادگاری بزرگی برای همشهریان است و در کنار طراحی مدرن، به شکلی ویژه جلب توجه میکند.
برگی همچنین درباره رویکرد شورای ششم شهر تبریز درباره قطار شهری، تاکید کرد: با توجه به وضعیت ترافیک سطح شهر، مجبور هستیم که زیر زمین شبکه مناسبی برای حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی همچنین با اشاره به اینکه اکنون حدود ۸۰۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد تا طبق وعدههایی که داده شده، در سریعترین زمان ممکن شاهد تکمیل خط یک قطار شهری تبریز باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدیدهدف این شورا را رفع موانع پیشروی پروژهها توصیف کرد.
حکیمه عفوری اظهار کرد: خسته نباشید میگویم به تمام دستاندرکاران پروژه قطارشهری تبریز و همکاران شورای ششم که در صدد رفع موانع هستند.
وی تاکید کرد: تسریع در اجرای پروژهها باعث میشود هرچه زودتر شاهد بهرهبرداری آنها و استفاده همشهریان باشیم.
وی افزود: مترو در بحث حمل و نقل ترکیبی نقش مهمی ایفا میکند، طبق پیشبینیهای انجام شده، خط یک پروژه قطارشهری تا پایان امسال تکمیل میشود که در افزایش رفاه و آسایش شهروندان موثر خواهد بود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار متمرکزسازی منابع مالی بر خط یک قطار شهری تبریز شد.
غلامرضا احمدی در حاشیه بازدید از قطار شهری تبریز، اظهار کرد: مترو یکی از بزرگترین پروژههای عمرانی شهر تبریز است که پس از تکمیل، نقش مهمی در روانسازی ترافیک و گسترش حمل و نقل ترکیبی ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به وجود برخی نواقص در ایستگاههای ۱۳ تا ۱۶، تشریح کرد: سیستم تهویه هوا، اطفاع حریق، سیگینالینگ، پله برقی و آسانسور از جمله نواقص ایستگاهها و خط یک است که باید برطرف شود.
وی یادآور شد: اکنون باید تلاش کنیم تا با متمرکزسازی منابع مالی در خط یک قطار شهری تبریز، این خط را تکمیل کرده و تقدیم شهروندان کنیم و مدیریت یکپارچه قراردادها و پیمانکارها از دیگر راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه است.
احمدی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: ضروری است که مدیرانمان با گسترش تعاملات خود، سهم متروی تبریز را از بودجه دولتی اخذ و به پروژه تزریق کنند.
وی همچنین تحریمها و مشکلات ارزی را از دیگر مشکلات و موانع پروژه قطار شهری تبریز عنوان کرد و گفت: همانطور که در بخشهای دیگر توانستهایم مقابله خوبی با تحریمها داشته باشیم، میتوانیم در حوزه قطار شهری نیز این موانع را از بین ببریم.
وی درباره دیدگاه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز درباره مترو، عنوان کرد: برخی کارشناسان معتقدند مترو برای تکمیل حمل و نقل عمومی بسیار مهم است و از طرفی دیگر تاکنون میلیاردها تومان برای این پروژه هزینه شده، پس تکمیل مترو و بهرهبرداری از آن اولویت ما در شورای ششم است.
انتهای پیام
نظرات