ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی جوانان و استفاده هرچه بیشتر جوانان از ظرفیتهای عظیم نیروی جوان؛ مستعد و تحصیلکرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهمنامه منعقده بین وزارت ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی است.
در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشستهای تخصصی، همایشها، سمینارها، کارگاهها، دورههای آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندیهای علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامههای توسعهای حوزه جوانان بر عهده دارد.
صندلی تجربه یکی از برنامههایی است که در این راستا برگزار میشود و مانوئل اوهانجانیانس، مدیر عامل استارتآپ ایسمینار، مهمان این برنامه از صندلی تجربه است.
مدیرعامل استارتآپ ایسمینار در رابطه با ایده اولیه این استارتآپ اظهار میکند: ایده سمینار سال ۹۲ شکل گرفت و یک محصول اولیه تولید شد ولیکن با توجه نداشتن زمان کافی در سال ۹۶، به صورت تماموقت از کار مشاوره و مدیریت خارج شدم و به صورت جدی این هدف را دنبال کردم و به دلیل داشتن عقبه بیزینس، تلاش کردم هر آنچه که نیاز است، بیاموزم و تجربه کنم.
مانوئل اوهانجانیانس با اشاره به مسیر رسیدن به موفقیت در این کسب و کار، ادامه میدهد: هرکس در این حوزه باید راه خود را برود، من با توجه به توانمندیهایی که دارم و تجربههای متعدد در حرفههایی چون طراحی برند، برنامهنویسی، طراحی سایت، سندنویسی و بازاریابی به یک فرد چندکاره تبدیل شدهام و هرکس باید در زمینه توانمندیهای خود تلاش و پیشرفت کند.
این کارآفرین با توصیه برای تشکیل گروه به افراد نوپیشه، میافزاید: برای شروع رسمی، به یک تیم اصلی نیاز است که دارای سه فرد ماهر در زمینههای بیزینس، مارکتینگ و تکنیکال است و هر تیم موفق به این سه عضو در تیم نیاز دارد.
وی در رابطه با ویژگیهای استارتآپ ایسمینار، تصریح میکند: این سمینار برای افرادی که دارای اهداف بازاریابی هستند، فرصت مناسبی است به دلیل اینکه به شرکتکنندگان علاوه بر فرصت برابری و آموزشی، محتوای به روز و روزنامه میدهد، در سمینار میتوانید به محتوای بیکرانی دست پیدا کنید و در حوزههای مختلف مهارت کسب کنید. همچنین بستر جامع و یکپارچه در اختیار شرکتکننده قرار داده میشود و امتیاز جذب مخاطب دارند.
این مشاور کسبوکارهای استارتآپی، درباره کسب درآمد این استارتآپ، یادآور میشود: ایسمینار از سال اول (سال ۹۶) درآمد داشت اما از سال ۹۸ جدی شد دوره اول نیمه ۹۸ و دوره دوم در نیمه دوم سال ۹۹ در آن سرمایه گذاری شد، در این دو دوره درآمدزایی شروع شد ولی از نیمه دوم ۹۸ درآمد به شکل خوبی اتفاق افتاد و الان این درآمد ۶۰۰ برابر یا بیشتر رشد داشته است و ما متوسط سالیانه در ماه دو میلیارد فروش داریم.
این کارآفرین با بیان اینکه مفهوم استارتآپ این است که ایده بسازید، عنوان میکند: پس از ساخت ایده بر اساس دیتایی بازخورد گرفته و ایده دیگری به دست میآید مانند سعی و خطا است و باید در این مسیر بهترین خودتان باشید اما این مقیاسپذیری و هدف نهایی هر استارتآپ زمانی اتفاق میافتد که درآمد شما از هزینه شما بالاتر باشد.
اوهانجانیانس خاطرنشان میکند: کارآفرینی مسیر بسیار سخت و لذتبخشی است. پیشنهاد من به افرادی که به دنبال ورود به این حوزه هستند، این است با توجه به اینکه آینده دنیای ما، آینده بیزینسهای اینترنتی است و استارتاپها با چنین هدفی باید پیش بروند، در مسیر کارآفرینی از مهارت زندگی استفاده کرده و شکست بخورید، چون قبل شکست تلاش کردید و بعد موفقیت بزرگ منتظر شما است. سختترین قدم، اولین قدم است و شما در آخر داستان دو انتخاب دارید یا کارمند هستید یا کارآفرین و این شما هستید که مسیر خودتان را انتخاب میکنید.
انتهای پیام
نظرات