• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061713027
  • منبع : نمایندگی همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

ضرورت کار مطالعاتی در حوزه اعتیاد توسط دانشگاه‌ها

ضرورت کار مطالعاتی در حوزه اعتیاد توسط دانشگاه‌ها

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: کار مطالعاتی و پژوهشی در حوزه اعتیاد توسط دانشگاه‌ها و متخصصان ضرورت دارد از دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی درخواست داریم در بحث آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد نیز کار مطالعاتی و پژوهشی داشته باشد.

حمزه عبدکوند چهارشنبه ۱۷ شهریور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد با اشاره به برگزاری سمپوزیوم ملی" مداخله در بحران با تاکید بر خودکشی" به میزبانی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اظهار کرد: برگزاری این سمپوزیوم توسط مسئولین امر قابل تقدیر بود ضمن اینکه درخواست داریم در بحث آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد نیز این دانشگاه نسبت به کار مطالعاتی و پژوهشی و برگزاری چنین سمپوزیوم هایی اقدام کند چرا که کار فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی از نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ در حوزه اعتیاد و مواد مخدر یک سند توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تحت عنوان سند راهبردی تحول تنظیم و به سایر استان‌ها از جمله استان همدان ابلاغ شده که همه  استان‌ها و شهرستانها بر اساس و مبنای این سند در  حرکت هستند.

عبدکوند شعار سال ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را یاریگران زندگی ،مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد برشمرد و تصریح کرد: در بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در سطح کشور در بحث انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر و کشفیات مواد مخدر عملکرد موفقی داشته و در این رابطه سپاه و اطلاعات نیز از نقش موثری برخوردار بوده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اعتیاد و مواد مخدر اولویت‌دارترین آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در جامعه خودکشی ،طلاق ،حاشیه‌نشینی ، فرار زنان و اعتیاد  پنج  آسیب اجتماعی مهم به شمار رفته که اعتیاد همواره در کمین هر فردی از هر خانواده‌ای می‌تواند باشد و باید با برنامه‌های فرهنگی مختلف و پیشگیری از این آسیب اجتماعی جلوگیری شود چرا که پیشگیری راحت از درمان است.

عبدکوند همچنین با اشاره به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس و غیر حضوری بودن کلاس‌ها در دستور کار بودن طرح یاریگران زندگی همچنان ضرورت خواهد داشت.

فرماندار اسدآباد هم با بیان اینکه  داده‌های سمپوزیوم  ملی مداخله در بحران با تأکید بر خودکشی دانشگاه سید جمال برای کل کشور قابل استفاده است، اظهار کرد: برای بحث بررسی مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی نیاز به نگاه علمی و کار علمی خواهد بود.

سعید کتابی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در بحث بررسی آسیب‌های اجتماعی با وجود دانشگاه‌هایی چون دانشگاه سید جمال و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان پیشتاز است، خاطرنشان کرد: از دانشگاه سید جمال درخواست است در بحث آسیب اجتماعی در حوزه اعتیاد نیز با یک کار علمی را حتما دربرنامه خود داشته باشد و تا بتوان آن را به عنوان الگو به دیگر استان و شهرستان‌ها نشر داد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنیم باید در تمامی زمینه‌های مواث مخدر از جمله پیشگیری، درمان و مبارزه حرکت  متوازن داشته باشیم.

وی از رضایت نسبی شهروندان در بحث خرده فروشان ،معتادان متجاهر و متکدیان خبر داد و یادآور شد: پیش از این در این موارد گلایه‌مندی‌های شهروندان بالا بود که خوشبختانه با اقدامات خوبی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی در شهرستان انجام می‌گیرد رضایت مردم از این امر نسبی و گلایه‌مندی‌ها کمتر  شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha