• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400061713000

برگزاری پنجمین همایش "سیره نبوی در طب" به میزبانی شیراز

برگزاری پنجمین همایش "سیره نبوی در طب" به میزبانی شیراز

ایسنا/فارس پنجمین دوره همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با رویکرد «مطالعات و پژوهش‌های میان رشته‌ای علوم انسانی، اسلامی و پزشکی» ۴ تا ۶ آبانماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس پنجمین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب چهارشنبه ۱۷ شهریور با اشاره به همکاری حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری پنجمین دوره این همایش، به خبرنگاران گفت: در این همایش، اندیشمندان و متخصصانی از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی با بیان اینکه در هر دوره این همایش، یک موضوع به عنوان محور اصلی مشخص شده است، گفت: در دوره اول مبحث تبیین سیره نبوی در طب، در دوره دوم هم ترویج سیره نبوی در طب، در دوره سوم، تولید علم و در دوره چهارم هم تداوم تولید علم به عنوان موضوع محوری این همایش تعریف شد.

محمودی با اشاره به قدمت و پیشینه حوزه‌های علمیه، افزود: حوزه‌های علمیه پیشینه بیش از هزار سال فعالیت علمی در سرزمین‌های اسلامی دارند و جامعه ما هم از این ساحت مقدس علمی بهره مند است.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه تعامل و تحقق وحدت، بین حوزه علمیه و دانشگاه موجب تعالی و بالندگی جامعه ما می‌شود، گفت: ده‌ها همایش در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون برگزار شده اما هنوز مفهوم شفافی از این وحدت استخراج نشده است، حال آنکه در مورد هم‌افزایی حوزه و دانشگاه همه اتفاق نظر دارند.

دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب نیز گفت: این همایش با پنج محور در حوزه معارف و سلامت قراردادی برگزار خواهد شد که از جمله این محورها می‌توان به علوم پزشکی و دانشگاه حکمت بنیان، علوم بین رشته‌ای و جایگاه روح، روان و نفس، مراقبت متعالی در منزل، تجارب سلامت معنوی در همه گیری کرونا و آداب پزشکی از منظر سیره نبوی(ص) اشاره کرد.

محمود نجابت از همزمانی پنجمین دوره همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب، با هفته وحدت خبر داد و بیان کرد: مفهوم دانشگاه حکمت بنیان یکی از محورهایی است که باید به آن پرداخته شود تا بتوان جامعه را به سمت تعالی هدایت کرد.

او اضافه کرد: شیوع کرونا در جامعه موجب شد تا نقش معنویت در جامعه بیش از هر زمان دیگری دیده شود و در این همایش نیز قرار است به این موضوع پرداخته شود. 

نجابت همچنین با بیان اینکه تعریف درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف یکی از محورهایی است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد، گفت: از این رو مقرر شده تا بر اساس این محور نسبت به بیان دستاوردهای جدید این بخش اقدام شود. 

دبیر علمی همایش سیره نبوی در طب با بیان اینکه ۱۲۳ مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات ۳۱ شهریورماه تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha