دکتر سید محمود تارا، با اشاره به اینکه در پیک پنجم جدول مشارکت برای دانشکدهها در نظر گرفته شد تا از پتانسیل پرسنل، دانشجویان و اعضای هیات علمی بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت این افراد در قالب یک جدول تقسیم بندی میشود تا در موضوعات مختلف از جمله سامانه ۱۹۱، مراقبت پرستاری و واکسیناسیون از پتانسیل این افراد استفاده شود.
وی با بیان اینکه دانشکدههای دندانپزشکی، بهداشت و پیراپزشکی هر کدام واکسیناسیون یک مرکز بهداشت را بر عهده گرفتند، گفت: دانشکدههای پزشکی و پرستاری نیز بخشهایی از بیمارستانها را برای مدیریت درمان یا مدیریت حوزه پرستاری پذیرفتند.
تارا با اشاره به اینکه علاوه بر این ۲ دوره آموزش درمان کووید برای دانشجویان دورههای دستیاری آغاز شده، بیان کرد: درحال حاضر سومین دوره آن در حال برگزاری است که تاکنون ۵۰ نفر آموزش دیدند و در مجموع ۸۰ نفر از این آموزشها بهره مند میشوند.
وی با بیان اینکه همچنین آموزش حرفهای دوره کووید برای پزشکان عمومی طراحی میشود ابراز کرد: این برنامه در مرکز آموزشی حرفهای پزشکان با حضور ۱۵۰ نفر از پزشکان اجرایی میشود تا برای پیک بعدی آموزش ببینند.
رئیس کمیته آموزشی ستاد اجرایی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه برنامه دیگر تغییر کوریکلوم کلیه رشتههای دستیاری برای حضور در یک دوره یک ماهه کووید است، بیان کرد: در قالب این برنامه، یک گروه چند رشتهای ایجاد شد و از سال جاری تمام دستیاران یک دوره آموزشی با موضوع کرونا را طی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دستیاری آموزش کووید برای اولین بار در کشور از مهر ماه آغاز میشود، عنوان کرد: در دوره کارورزی نیز یک دوره در بخشهای کرونایی قرار داده شده است تا در شرایط بحرانی از این نیروهای ذخیره استفاده شود.
وی گفت: مستند تجربیات دورههای اول تا پنجم با مشارکت همه دانشکدهها در حال گردآوری است تا در زمان بحران بتوان از آن استفاده کند.
رئیس کمیته آموزشی ستاد اجرایی مقابله با کرونا بیان کرد: باید در بین پیکها برنامه ریزی کرد تا در شرایط پیک که فرصت تصمیمگیری نیست، این تصمیمات به مرحله اجرا در آید.
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات باارزش تنظیم شیوهنامه قبل بحران و حین بحران و بعد بحران بود که به عنوان نمونه کشوری به وزارتخانه ارسال شد.
انتهای پیام
نظرات