• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400061611875
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در نشست شورای آموزش و پرورش سرایان مطرح شد؛

از خسارت روانی طولانی شدن آموزش مجازی تا پیگیری ۳ سناریوی آموزشی

از خسارت روانی طولانی شدن آموزش مجازی تا پیگیری ۳ سناریوی آموزشی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: عدم حضور دانش‌آموزان در محیط مدرسه و طولانی شدن آموزش‌ها در بستر مجازی، تهدیدات جدی و جبران ناپذیری را متوجه سلامت جسم و روان نه تنها دانش‌آموزان بلکه فرهنگیان استان می‌کند.

محمدعلی واقعی، امروز سه شنبه ۱۶ شهریور در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سرایان با اشاره به آمادگی کامل خراسان جنوبی برای آغاز پرشور سال تحصیلی جدید، بر اساس سه سناریوی آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی، اظهار کرد: سال تحصیلی را با رعایت حق آموزش و سلامت برای همه دانش‌آموزان با مهیاساختن شرایط سخت و نرم افزاری آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی از واکسینه شدن بیش از ۹۰ درصد معلمان و فرهنگیان استان در مرحله اول خبر داد و اظهار کرد: قریب شش روز از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به فرهنگیان می‌گذرد و در این شش روز قریب ۲۰ درصد معلمان دُز دوم را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع سال تحصیلی همه افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، دو نوبت واکسن خود را دریافت ‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان نیاز مبرم به اجتماعی شدن و کسب مهارت‌های زندگی اجتماعی دارند، بیان کرد: این مهم جز با آموزش حضوری فراهم نمی‌شود چرا که مدارس به جز فعالیت‌های آموزشی و یادگیری که دارند با برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و ورزشی نقش بسزایی در رشد همه‌جانبه فرزندان ما دارند.

وی با بیان اینکه از نظر صاحبنظران علوم تربیتی صرفاً تأکید بر آموزش مجازی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای فرایند یادگیری دانش‌آموزان باشد، تصریح کرد: عدم تعامل و ارتباط سازنده بین دانش‌آموزان مهم ترین عامل بر رشد منفی اجتماعی آنان است.

واقعی ادامه داد: شخصیت‌سازی جایگزینی برای پیشرفت تحصیلی نیست، بلکه یک مکمل ضروری برای آن است؛ همان‌طور که مدرسه در فراگیری مهارت‌های آموزشی تأثیرگذار است؛ بر آموزش و نهادینه سازی مواردی همچون خوش‌رفتاری، مهربانی، احترام، همدلی، مسئولیت‌پذیری و صداقت نیز تمرکز دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر اولیا در به ثمر رسیدن اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی، بیان کرد: همراهی والدین به عنوان همیار معلم در فرایند تعلیم و تربیت، به پروسه یاددهی و یادگیری و کیفیت بخشی به مباحث آموزشی و پرورشی کمک شایانی کرده و سختی‌های راه یادگیری را برای فرزندانشان تسهیل و تسریع می‌کند.

تاسیس دبیرستان دخترانه متوسطه اول در شهرستان سرایان، استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های شبانه روزی شهرستان به منظور کیفیت بخشی به امر آموزش و صرفه جویی در منابع و حذف مدارس مختلط شهرستان از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود. در این نشست از چهار دانش‌آموز منتخب کشور در مسابقات و جشنواره‌های حوزه فرهنگی و هنری و قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha