• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400061611618
  • خبرنگار : 50130

رئیس دانشگاه کردستان:

بازبینی و اصلاح رشته های تحصیلی دانشگاه کردستان امری ضروری است

بازبینی و اصلاح رشته های تحصیلی دانشگاه کردستان امری ضروری است

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اقدامات مناسبی که در زمینه توسعه و اصلاح رشته های آموزشی صورت گرفته است، گفت: کارکرد اصلی شورای آموزشی دانشگاه ایجاد و تاسیس رشته های جدید با توجه به نیاز جامعه و بازبینی و اصلاح رشته های موجود است.

رحمت صادقی امروز سه شنبه (16 شهریورماه)، در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی (بتا) دانشگاه کردستان که با حضور اعضای این شورا و به صورت مجازی و حضوری در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی رسالت و هدف های مشخصی دارد که مهم ترین آنها رسالت آموزشی است.
وی به فعالیت حوزه آموزشی در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: حوزه آموزش که مهم ترین حوزه دانشگاه کردستان است باید گسترش داده شود بخصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی که یک فرصت مناسب و ارزنده است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.
صادقی، تربیت نیروی انسانی توانمند را از دیگر اهداف دانشگاه دانست و اظهار کرد: دانشگاه کردستان باید به دنبال تاسیس و توسعه رشته هایی باشد که جامعه به نیروی انسانی در آن زمینه احتیاج دارد و این افراد باید بتوانند نیاز جامعه را تامین کنند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اقدامات مناسبی که این شورا می تواند در زمینه توسعه و اصلاح رشته های آموزشی داشته باشد، عنوان کرد: کارکرد اصلی این شورا ایجاد و تاسیس رشته های جدید با توجه به نیاز جامعه و بازبینی و اصلاح رشته های موجود است.
وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه کردستان یکی از مهم ترین شوراهای دانشگاه است و کسانی  که در این شورا عضویت دارند افرادی توانمند و کوشا هستند و فعالیت آنها، نویددهنده اتفاقات مناسب و خوبی در دانشگاه کردستان است.

محمد رزاقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان، در ادامه این جلسه به ضرورت و اهمیت تشکیل این شورا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده دانشگاه کردستان در جمع دانشگاه های کشور که در راستای بازنگری و توسعه آموزشی فعالیت می کنند، قرار گرفت.
وی برنامه‌ریزی و تداوم جلسات این شورا را مهم دانست و عنوان کرد: با تدوین آیین نامه شورا، برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری جلسات هماهنگ می توان به هدف های تعیین شده در این جهت دست پیدا کرد.
آزاد همتی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه کردستان، در ادامه به اهمیت ارتقاء رتبه آموزشی دانشگاه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: می توان با ایجاد کمیسیون و کارگروه های تخصصی و نظارت بر برنامه ها، در این حوزه به هدف‌های تعیین شده به آسانی رسید.
همتی به برخی از وظایف این شورا اشاره کرد و گفت: بررسی و ایجاد رشته های جدید، اصلاح و بازنگری رشته های موجود تحصیلی، نظارت بر برنامه های درسی، بررسی اجرای رشته آموزشی به روش خاص، سیاست‌گذاری برنامه های عملیاتی دانشکده ها، بررسی و انجام اقدامات جهت توسعه گروه های آموزشی و سیاست گذاری جهت بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه از مهم ترین وظایف و اختیارات این شورا است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha