• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400061611473
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان کرد:

آماده سازی ۹۹ کلاس درس جدید در سمنان/ تورم چالش مدرسه سازی

آماده سازی ۹۹ کلاس درس جدید در سمنان/ تورم چالش مدرسه سازی

ایسنا/سمنان ‍مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آستانه سال تحصیلی از آماده سازی ۹۹ کلاس درس جدید برای تحویل به آموزش و پرورش استان خبر داد .

 سعید هژبری با بیان اینکه انجام پروژه های عمرانی در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی روبرو بود، اما با این وجود تلاش های زیادی برای آماده سازی پروژه های عمرانی در استان صورت گرفت اظهار کرد: تورم و افزایش قیمت ها به عنوان اصلی ترین فاکتور در بحث اجرای پروژه های عمرانی از دیگر چالش ها در این مسیر بود.

وی گفت: ۱۵ پروژه آموزشی در قالب ۹۹ کلاس درس در فضایی به متراژ ۱۵ هزار و ۳۷۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان برای سال تحصیلی جدید در استان آماده شده است .

  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: ۹۹ کلاس درس در استان، آماده بهره برداری است. البته سه باب از این طرح ها در پایان آبان امسال آماده بهره برداری و تحویل کامل می شود. 

وی با بیان اینکه در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس در راستای افزایش ایمنی مدارس، تاکنون ۹۷ درصد مدارس استان از سامانه گرمایشی استاندارد بهره مند هستند ادامه داد: در سال ۹۲ این طرح آغاز شد که در آن زمان ۵۸۴ پروژه آموزشی با ۳ هزار و ۲۴۱ کلاس درس در استان نیازمند ایمنی سازی بودند و تاکنون ۵۱۰ پروژه با ۲ هزار و ۸۹۱ کلاس درس از لحاظ استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ایمن سازی شده است.

هژبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷ پروژه با ۲۷۴ کلاس در استان در بحث استانداردسازی سیستم های گرمایشی در دست اقدام است که در حدود ۳ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

وی تصریح کرد: کمترین کلاس درس نیازمند ایمن سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم های گرمایشی در کشور متعلق به استان سمنان است که در اولویت برای پوشش ۱۰۰ درصد قرار دارد.

وی از افزایش مدارس با سیستم گرمایشی استاندارد در استان خبر داد و افزود: ۱۹ پروژه با ۹۰ کلاس درس در سال ۹۹ در بحث استانداردسازی سیستم های گرمایشی در استان انجام و تحویل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha