• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400061511268

دکتر نجفی نژاد مطرح کرد:

چشم‌انداز استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

چشم‌انداز استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه منابع طبیعی گرگان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: چشم‌انداز ما در برنامه افق ۱۴۲۰، استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه است.

دکتر علی نجفی نژاد امروز (دوشنبه پانزدهم شهریورماه) در آیین حمایت مالی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: نقطه آغاز فعالیت‌های کارآفرینانه دانشگاه در سال ۹۲، تولید قارچ و نهال توسط دانشجویان در انباری‌های بلااستفاده در دانشگاه بود.

وی افزود: برای حرکت در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، گروه‌ها، نشست‌ها و گفتمان‌سازی‌ در دانشگاه شکل گرفت و بر اساس آن، سند دانشگاه کارآفرین، تدوین و به‌عنوان نقشه راه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه اکنون تفکر کارآفرینی در همه ابعاد دانشگاه نفوذ کرده است، تصریح کرد: مجتمع نوآوری با هدف در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدها و هسته‌های فناور، متمرکز نمودن فعالیت‌های کارآفرینی در دانشگاه و جمع‌آوری و پردازش ایده‌های دانشجویان، ساخته و تجهیز شد.

نجفی نژاد، مجتمع نوآوری دانشگاه را محلی برای اتصال دانشگاه به آینده برشمرد و گفت: واحدهای فناور به‌عنوان پیشگامان عرصه علم و فناوری باید در ترویج و اشاعه فرهنگ فناوری و نوآوری به اقشار جامعه باشند.

وی بیان کرد: برنامه تعالی دانشگاه در افق ۱۴۲۰ در حال تنظیم است و به‌زودی پردیس دانشگاه به شهرک علم و فناوری تبدیل خواهد شد. چشم‌انداز ما در برنامه افق ۱۴۲۰، استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha