رضا جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه اول سال جاری تعداد هزار ۵۳۷ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است.
وی افزود: از مجموعه هزار و ۵۳۷ فقره شکایات رسیدگی شده، تعداد ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان بوشهر ادامه داد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان و... مابقی مربوط به سایر کالاها و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
جمالی اضافه کرد: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
انتهای پیام
نظرات