• پنجشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400061108082
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور؛ نیازمند اعتبار

آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور؛ نیازمند اعتبار

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور که قرار بود چند سال پیش افتتاح شود، به دلیل کمبود اعتبار به تعویق افتاده است.

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خراسان جنوبی به دلیل پتانسیل مرزی که دارد و تلاشی که توسط مسئولان استان و حمایت دامپزشکی انجام شده رونق مرزها در حوزه دامپزشکی در استان شرایط مطلوبی دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا هم در بحث اعتبارات ملی و هم در بحث اعتبارات استانی کمک‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که همه استان‌های مرزی چون منافع ملی را تامین می‌کنند به همان نسبت هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه تجهیزات، امکانات و آزمایشگاه باید ویژه دیده شوند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال ۹۰ شروع شده و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تکمیل باقی مانده آن نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

اصغرزاده ادامه داد: این ۱۲ میلیارد تومان تنها برای تکمیل ساخت است و برای تجهیز آزمایشگاه بعد از ساخت، سازمان دامپزشکی کشور قول اختصاص ۲۰ میلیارد تومان را داده که هنوز محقق نشده است.

وی افزود: اگر اعتبار به طور یک جا برای تکمیل پروژه داده شود، پیش بینی می‌شود در دهه فجر ساخت آزمایشگاه به پایان برسد، اما اگر قرار بر اختصاص قطره چکانی بودجه باشد تکمیل آن ممکن است به سال بعد موکول شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به تشخیص بیماری‌های دامی در این آزمایشگاه و کمک به صادرات، بیان کرد: قول  مساعد از سازمان  دامپزشکی گرفته‌ایم که این آزمایشگاه در کشور به عنوان مرجع بیماری‌های تخصصی دامی معرفی شود.

اصغرزاده بیان کرد: این آزمایشگاه می تواند به اجرای طرح هاب شتر در استان بسیار کمک کند و در زمینه کنترل بیماری‌های تخصصی دام، طیور، آبزیان و شتر و فلزهای سنگین بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور می‌تواند اقتصاد و صادرات خراسان جنوبی را توسعه دهد، یادآور شد: این آزمایشگاه به بحث رصد و پایش و مبارزه با بیوتروریسم و پدافند غیرعامل بسیار کمک خواهد کرد و اگر تامین اعتبار شود در راستای تاکمین سلامت مردم گام برداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha