به گزارش ایسنا، امیر سیمدار با بیان اینکه پلتفرم محصول کراساوور ایرانخودرو همان پلتفرم خودروی تارا است که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده است، گفت: ایرانخودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را داراست. از سوی دیگر بر اساس تحقیقات صورت گرفته، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلاء آن در ایران خودرو وجود دارد.
مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایرانخودرو افزود: به همین جهت و پس از بررسی بر روی پلتفرم های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شد. به زودی نمونه اولیه خودروی K۱۲۵ رونمایی خواهد شد؛ این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال حاضر مرحله تعریف و هدفگذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی سازی خواهد شد.
به گفته این مدیر صنعتی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی بلند و کامپکت قرار می گیرد و دارای مشخصات فنی دیگری نظیر سقف سانروف پانوراما، صندلیهای برقی، چهار الی شش ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می تواند در رقابت با خودروهای رقیب، ضمن تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد.
وی الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی را روند فعلی طراحی محصولات اخیر ایرانخودرو خواند و گفت: در طراحی استایل این محصول نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته و الگوبرداری شده است و سعی این است از خصوصیات و خطوط چهره و بدن یوز ایرانی در طراحی استایل خودرو بهره گرفته شود.
انتهای پیام
نظرات